وزیر ارتباطات: ماهواره ایرانی «خیام» فردا صبح توسط موشک روسی پرتاب می‌شود

کد خبر: ۳۸۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: ان شاءالله فردا دوازدهمین پرتاب فضایی در دولت سیزدهم را خواهیم داشت. ماهواره سنجشی تصویربرداری پارس ۱ که ماهواره ۱۰۰ درصد ایرانی است و توسط پژوهشگاه فضایی ایران و با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است، در مدار قرار خواهد گرفت.

ایسنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فردا دوازدهمین پرتاب فضایی در دولت سیزدهم انجام می شود.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: ان شاءالله فردا دوازدهمین پرتاب فضایی در دولت سیزدهم را خواهیم داشت. ماهواره سنجشی تصویربرداری پارس ۱ که ماهواره ۱۰۰ درصد ایرانی است و توسط پژوهشگاه فضایی ایران و با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است، در مدار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این ماهواره فردا صبح در جهت توسعه تعاملات بین‌المللی با یک پرتابگر روسی به فضا پرتاب خواهد شد.

ارسال نظر
captcha
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین