رزمایش ضدپهپادی «شنهای قرمز» آمریکا و عربستان برگزار شد
کد خبر: ۳۷۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز پنجشنبه گفت ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، به همراه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عربستان، دومین تمرین «مرکز آزمایش یکپارچه شنهای قرمز» را نظاره کردند.

ایالات متحده و عربستان سعودی یک «رزمایش ترکیبی ضد پهپادی» برگزار کردند.ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز پنجشنبه گفت ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، به همراه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عربستان، دومین تمرین «مرکز آزمایش یکپارچه شنهای قرمز» را نظاره کردند.
سنتکام میگوید رزمایش «شنهای قرمز ۲۳.۲» پیشرفت قابل توجه هر دو کشور را برای شکست سامانههای هوایی بدون سرنشین نشان میدهد.
به گفته سنتکام رزمایش «شنهای قرمز ۲۳.۲» با استفاده از پیشرفتهای رزمایشهای پیشین انجام شده است.
ژنرال کوریلا تهدید پهپادها را «واقعی» خواند و گفت: «مرکز آزمایش یکپارچه شنهای قرمز نشان دهنده گام مهمی است، نه تنها در شکست تهدیدات پهپادی، بلکه در نشان دادن تعهد مشترک نیروهای سعودی و ایالات متحده به امنیت منطقه.»
این رزمایش در حالی انجام شد که برخی از کارشناسان غربی نسبت به نفوذ فزاینده چین در خاورمیانه ابراز نگرانی کردهاند.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین