سفیر جدید عربستان رونوشت استوارنامه خود را به امیرعبداللهیان ارائه کرد
کد خبر: ۳۷۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
بر اساس این گزارش عبدالله بن سعود العنزی سه شنبه هفته گذشته ( ۱۴ شهریورماه) برای برعهده گرفتن مسوولیت سفارت عربستان در ایران وارد تهران شد.

سفیر جدید عربستان در تهران با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به وی ارائه کرد.به گزارش ایسنا، «عبدالله بن سعود العنزی»، سفیر جدید عربستان در ایران، ظهر امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران با حسین امیرعبداللهیان، رییس دستگاه دیپلماسی کشور دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش عبدالله بن سعود العنزی سه شنبه هفته گذشته ( ۱۴ شهریورماه) برای برعهده گرفتن مسوولیت سفارت عربستان در ایران وارد تهران شد.
این دیپلمات ارشد سعودی پیش از این مسوولیت سفارت عربستان در عمان را بر عهده داشته است.

العنزی، سفیر جدید عربستان در تهران
عبدالله بن سعود العنزی سهشنبه هفته گذشته در هنگام ورود به تهران در اظهاراتی گفت: دستورات رهبری سعودی بر اهمیت تقویت روابط دو کشور ایران و عربستان تاکید دارد.
این دیپلمات ارشد سعودی افزود: عربستان سعودی و ایران دو کشور همسایه دارای مؤلفههای اقتصادی، منابع طبیعی و مزیتهای بسیاری هستند که به ارتقای جنبههای توسعه و رفاه، ثبات و امنیت در منطقه به نفع دو کشور و دو ملت برادر کمک میکند.
العنزی همچنین با اشاره به «چشمانداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی» گفت: هدف این برنامه تحکیم اصل حسن همجواری و احترام متقابل و همچنین نمایانگر یک نقشه راه برای همکاری با ایران است.
چشمانداز ۲۰۳۰ برنامهای برای کاهش وابستگی ریاض به نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و توسعه بخشهای خدماتی است که در سال ۲۰۱۶ و توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور اعلام شد.
به گزارش ایسنا، همچنین سهشنبه هفته گذشته علی رضا عنایتی، سفیر جدید ایران در عربستان راهی ریاض شد تا مسوولیت سفارت ایران در این کشور عربی را برعهده بگیرد.
این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین در روز چهارشنبه (۱۵ شهریورماه) رونوشت استوارنامه خود را به «عبدالمجید السماری، معاون تشریفات وزارت خارجه عربستان به نیابت از «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان تقدیم کرد.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین