زبالههای رادیواکتیو آمریکا عامل شیوع سرطان در مناطق اطراف عینالاسد
کد خبر: ۳۷۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
به گفته این منبع، مسؤولان در غرب الانبار از مراجع ذیربط خواستند موارد ابتلا به این بیماری را اعلام کنند؛ اما همچنان دلایل این افزایش ابتلا به این بیماریهای مرگبار نامشخص است.

یکی از مسؤولان عالی رتبه در استان الانبار عراق امروز شنبه گزارش داد، به دلیل قرار گرفتن اهالی مناطق غربی این استان در معرض آلودگیهای رادیواکتیو نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد در غرب الانبار، بیماری سرطان و نارسایی کلیوی در این مناطق گسترش یافته است.به گزارش ایسنا، این منبع به خبرگزاری المعلومه گفت، آمار نگران کنندهای از شیوع بیماری سرطان و نارسایی کلیوی ناشی از زبالههای رادیواکتیو آمریکا نزدیک پایگاه عین الاسد در غرب الانبار به ثبت رسیده است. این منطقه روزانه موارد بسیاری از سرطان و نارسایی کلیه را ثبت میکند و بیم از دست دادن کنترل بیماری وجود دارد.
به گفته این منبع، مسؤولان در غرب الانبار از مراجع ذیربط خواستند موارد ابتلا به این بیماری را اعلام کنند؛ اما همچنان دلایل این افزایش ابتلا به این بیماریهای مرگبار نامشخص است.
وی افزود، از مراجع ذیربط خواسته شده برای نجات جان شهروندان این منطقه تمام تلاش خود را به کار بگیرند و نتایج آزمایشهای پزشکی بیمارها و نیز دلایل افزایش موارد ابتلا به بیماری سرطان و نارسایی کلیوی را اعلام کنند.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین