تصاویر/ اهواز؛آغاز سال جدید صابئین مندایی
کد خبر: ۳۶۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
پیروان آیین مندایی که پیروان حضرت یحیی(ع) به شمار میآیند، امروز یکشنبه ۲۵ تیرماه آغاز سال مندایی را جشن گرفتند؛ این عید در ماه «دولا» که مصادف با اواخر تیر است آغاز میشود، بر اساس اعتقاد پیروان آیین مندایی سال نو همزمان با خلقت حضرت آدم(س) است. پیروان آیین مندائی ۲ روز آغازین سال نو خود را «دهوا ربّا» به معنی عید بزرگ مینامند. صابئین قبل از عید بزرگ به نظافت خانههای خود میپردازند و برخی از آنها دو روز قبل از عید مراسم غسل تعمید را در ساحل شرقی کارون انجام میدهند و بعد از آن اعتکاف ۳۶ ساعته خود را آغاز میکنند.





































X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین