رئیس سیا: ایران هنوز برنامهای برای از سرگیری تولید سلاح هستهای ندارد / تهران این برنامه را در سال ۲۰۰۳ به حالت تعلیق درآورده
کد خبر: ۳۶۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
ویلیام برنز در این مصاحبه گفته است: بر اساس اطلاعاتی که داریم تصور میکنیم جمهوری اسلامی هنوز تصمیم به از سرگیری برنامه تولید سلاح هستهای که به اعتقاد ما آن را در انتهای سال ۲۰۰۳ به حالت تعلیق درآوردند، نگرفته است.

رئیس سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تصریح کرد که واشنگتن شاهدی دال بر این که جمهوری اسلامی تصمیم به ازسرگیری برنامه خود برای تولید سلاح هستهای گرفته باشد، در دست ندارد.به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، ویلیام برنز این اظهارات را در پاسخ به سوال شبکه سیبیاس مطرح کرده است. این شبکه ساعاتی پیش بخشی از گفت و گوی خود با برنز را منتشر کرده بود.
ویلیام برنز در این مصاحبه گفته است: بر اساس اطلاعاتی که داریم تصور میکنیم جمهوری اسلامی هنوز تصمیم به از سرگیری برنامه تولید سلاح هستهای که به اعتقاد ما آن را در انتهای سال ۲۰۰۳ به حالت تعلیق درآوردند، نگرفته است.
رئیس سیآیای، اما در ادامه سخنان خود به گزارشها درباره افزایش سطح غنیسازی اورانیوم تا ۸۴ درصد خلوص اشاره میکند و آن را وجه دیگر قضیه میداند که اسباب نگرانی است.
برنز در ادامه با طرح ادعای غنیسازی ۸۴ درصدیاز سوی ایران، تاکید کرد که اگر جمهوری اسلامی بخواهد از این مرحله عبور کند، تنها چند هفته با غنیسازی ۹۰ درصدی فاصله دارد که این موضوع باعث افزایش نگرانیهاست.
X Share
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین