وضعیت «قهوهای» هوای پایتخت/ مراکز درمانی در حالت آمادهباش قرار گرفتند
کد خبر: ۳۴۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
عابد ملکی معاون عمرانی استانداری تهران در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اظهار کرد: با توجه به کاهش کیفیت هوا و بررسی مدلهای گرد و غبار و تصاویر ماهوارهای مقرر شد برای روز دوشنبه بیمارستانها و مراکز درمانی برای ارائه خدمات به مردم در حال آماده باش باشند.

معاون عمرانی استاندار تهران از آمادهباش تمام بیمارستانها و مراکز درمانی به خاطر افزایش آلودگی هوا برای روز دوشنبه سوم مرداد ماه خبر داد.به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سیزدهمین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا با حضور نمایندگان دستگاههای مرتبط شامگاه یکشنبه ۲ مرداد برگزار شد.
عابد ملکی معاون عمرانی استانداری تهران در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اظهار کرد: با توجه به کاهش کیفیت هوا و بررسی مدلهای گرد و غبار و تصاویر ماهوارهای مقرر شد برای روز دوشنبه بیمارستانها و مراکز درمانی برای ارائه خدمات به مردم در حال آماده باش باشند.
وی گفت: خودداری گروههای حساس، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، ریوی و تنفسی و کودکان از تردد و فعالیت در فضای باز، خودداری از فعالیتهای ورزشی در فضای باز و جانمایی پایگاههای سیار فوریتهای پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق شلوغ، متراکم و پرتردد شهر از دیگر مصوبات این جلسه بود.
معاون عمرانی استانداری تهران ضمن اشاره به اینکه اطلاع رسانی توصیهها و رعایت نکات بهداشتی توسط رسانهها ضرورت دارد، ادامه داد: استفاده از ماسکهای مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه شاغلین پلیس راهور و شهرداریها و ... که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.
در حال حاضر شاخص آلودگی هوای استان تهران عدد ۳۲۷ یعنی در وضعیت خطرناک است.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین