سخنگوی وزارت خارجه: آمادگی داریم تاریخ گفتوگو با عربستان مشخص شود / نظرات خود را مکتوب به طرف سعودی داده ایم / مسائل اختلافی ما و ریاض روشن است؛ باید تلاش کنیم روابط خود را عادی کنیم
کد خبر: ۳۴۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

سعید حطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات ایران و عربستان اظهار داشت: آمادگی داریم تاریخ گفتوگو مشخص شود و ادامه یابد. گفتوگوها نیازمند دستورکار مشخص است. نظرات خود را مکتوب به طرف سعودی دادیم. مسائل اختلافی ما و سعودی روشن است و به رغم پروندههای اختلافی باید تلاش کنیم روابط خود را عادی کنیم و منتفع روابط عادی مردم منطقه و دو کشور هستند.وی درباره نقض آتش بس در یمن توسط عربستان نیز اظهار داشت: البته گزارشهای تکمیلی باید در این زمینه دریافت کنم. من هم در رسانهها به صورت پراکنده دیدم و دولت نجات ملی هنوز اظهارنظری نداشته و یا من ندیدهام. آنچه هست استقبال ایران از آتش بس در یمن است. ماهها بود که عربستان و ائتلاف را ترغیب میکردیم دست از محاصره بردارند. با تسهیل دسترسیهای بشردوستانه این روند باید تکمیل شود. گفتوگوی امیرعبداللهیان با گوترش در همین چارچوب بود و باید منتظر بمانیم.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین