واکنش کاخ سفید به اظهارات مقامهای ایران درباره مذاکرات وین: چارچوب مد نظر ما کماکان پایبندی در برابر پایبندی است / گامهای بعدی را به مذاکرهکنندگانمان و اروپاییها واگذار میکنیم
کد خبر: ۳۳۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

فارس: جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به اظهارات جدید مقامهای جمهوری اسلامی ایران درباره مذاکرات برجام واکنش نشان داد.سخنگوی کاخ سفید در در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه واکنش کاخ سفید به اظهارات مذاکرهکننده ایران درباره آمادگی برای بازگشت به مذاکرات وین چیست، گفت: «آنها طی روزها یا هفتههای گذشته هم اظهارات مشابهی مطرح کردهاند.
وی اضافه کرد: «تعهد ما کماکان در پیش گرفتن مسیر دیپلماتیک است. اینکه دور بعدی مذاکرات چه زمانی خواهد بود را به عهده مذاکرهکنندگان واگذار میکنم. چارچوب مد نظر ما کماکان پایبندی در برابر پایبندی است و اینکه گامهای بعدی باید چه باشند را به مذاکرهکنندگانمان و اروپاییها واگذار میکنیم.»
ساعاتی قبلتر، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به منظور گفتوگو با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در بروکسل حضور دارد، عصر امروز (چهارشنبه) در توئیتی درباره مذاکرات امروزش با انریکه مورا نوشت: گفتوگوی جدی و سازندهای با انریکه مورا درباره عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم.
وی افزود: توافق کردیم پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات را آغاز کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین