معاون وزیر آموزش و پرورش: همه مدارس کشور نیمه دوم آبان بازگشایی می شوند
کد خبر: ۳۳۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
ایرنا: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی مدارس کشور از نیمه دوم تا آخر آبان ماه جاری با رعایت پروتکلهای بهداشتی و شرایط مد نظر بازگشایی میشوند.
سیدجواد حسینی عصر شنبه در جمع فرهنگیان شهرستان ششتمد استان خراسان رضوی افزود: با توجه به واکسیناسیون بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان و پیامدها و آسیب های جدی ناشی از تعطیلی مدارس، برنامه ها و رویکرد مد نظر، بازگشایی مدارس است.
وی ادامه داد: براساس پژوهش های صورت گرفته در جهان، بازگشایی یا تعطیلی مدارس، نقشی در شیوع کرونا نداشته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در این پژوهش ها به آسیب های جسمانی و روانی ناشی از عدم بازگشایی مدارس اشاره شده است.
وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان افزود: در دیگر کشورها نیز برای بازگشایی مدارس، مولفه واکسیناسیون دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
حسینی ادامه داد: طی سال گذشته سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیشدبستانی در ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه سنجش با ۲۰ هزار نیروی انسانی انجام شد که با رعایت پروتکل ها گزارشی از ابتلای دانش آموزان به کرونا در این فرایند دریافت نشد.
وی گفت: طبق الگوی بازگشایی، مدارس روستایی و عشایری با کمتر از ۳۰ دانش آموز از نیمه اول و دوم مهرماه بازگشایی شدهاند و بر همین مبنا سایر مدارس نیز به تدریج بازگشایی خواهند شد.
مرکز شهرستان تازه تاسیس ششتمد در ۲۴۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
سیدجواد حسینی عصر شنبه در جمع فرهنگیان شهرستان ششتمد استان خراسان رضوی افزود: با توجه به واکسیناسیون بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان و پیامدها و آسیب های جدی ناشی از تعطیلی مدارس، برنامه ها و رویکرد مد نظر، بازگشایی مدارس است.
وی ادامه داد: براساس پژوهش های صورت گرفته در جهان، بازگشایی یا تعطیلی مدارس، نقشی در شیوع کرونا نداشته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در این پژوهش ها به آسیب های جسمانی و روانی ناشی از عدم بازگشایی مدارس اشاره شده است.
وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان افزود: در دیگر کشورها نیز برای بازگشایی مدارس، مولفه واکسیناسیون دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
حسینی ادامه داد: طی سال گذشته سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیشدبستانی در ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه سنجش با ۲۰ هزار نیروی انسانی انجام شد که با رعایت پروتکل ها گزارشی از ابتلای دانش آموزان به کرونا در این فرایند دریافت نشد.
وی گفت: طبق الگوی بازگشایی، مدارس روستایی و عشایری با کمتر از ۳۰ دانش آموز از نیمه اول و دوم مهرماه بازگشایی شدهاند و بر همین مبنا سایر مدارس نیز به تدریج بازگشایی خواهند شد.
مرکز شهرستان تازه تاسیس ششتمد در ۲۴۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین