غریبآبادی: سطح غنیسازی ایران به ۵۵.۳ درصد رسید
کد خبر: ۳۱۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

ایسنا: سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: سطح غنیسازی UF۶ تولیدی ایران ۵۵.۳ درصد بوده است.کاظم غریب آبادی اظهار کرد: برابر گزارشی که توسط آژانس بینالمللی انرژی اتمی در غروب روز شنبه منتشر شد، انجام غنیسازی تا ۶۰ درصد توسط ایران تایید شد.
وی اظهار کرد: در این گزارش آمده است که آژانس در ۱۷ آوریل راستیآزمایی کرده که ایران تولید UF۶ با غنای تا ۶۰ درصد را از طریق تزریق گاز UF۶ با غنای تا ۵ درصد به طور همزمان به دو زنجیره IR۴ و IR۶ در خطوط تحقیق و توسعه در نطنز آغاز کرده است.
وی ادامه داد: برابر اظهار ایران به آژانس، سطح غنیسازی UF۶ تولیدی ۵۵.۳ درصد بود.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین