بیانیه امضای سند "برنامه همکاری جامع فیمابین ایران و چین"
کد خبر: ۳۱۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
بعد از رایزنیها و مذاکرات روز ٧ فروردین ١۴٠٠ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ ایی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین " برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین"را در تهران امضا کردند.

سند جامع همکاریهای ایران و چین توسط محمد جواد ظریف و وانگ یی وزیران خارجه دو کشور در محل وزارت امور خارجه امضا شد.به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ به نقل از اداره کل اطلاعرسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در سال ١٣٩۵ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر کرده و دو طرف برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع توافق کردند.
بعد از رایزنیها و مذاکرات روز ٧ فروردین ١۴٠٠ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ ایی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین " برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین"را در تهران امضا کردند.
این سند ظرفیتها و چشمانداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینههای مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و غیره را مورد بحث قرار داده است.
در این بیانیهآمده است: معتقدیم این سند بیش از پیش توسعه مداوم و مشارکت جامع راهبردی ایران و چین را ترویج خواهد کرد و برای دو ملت سعادت خواهد آفرید.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین