معاملات الگوریتمی در بورس ممنوع شد
کد خبر: ۳۰۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

مدیریت نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه ای استفاده از معاملات الگوریتمی و تقسیم سفارشات توسط کلیه مشتریان برخط در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را ممنوع کرد.به گزارش ایسنا، در اطلاعیه محسن خدابخش به کلیه شرکتهای کارگزاری اعلام شده است که به منظور حفظ شرایط تعادل عرضه و تقاضا در بازار بر ورود سفارشات و معاملات، کلیه مشتریان اعم از حقیقی و حقوقی (به جز بازارگردانان دارای مجوز که با شناسه مشخص شده برای معاملات اقدام به ارسال سفارش می کنند) در خصوص امکان انجام معاملات الگوریتمی در همه نمادهای معاملاتی در بورس و فرابورس تا اطلاع ثانوی غیرفعال شود.
همچنین تقسیم سفارشات به هر روشی توسط مشتریان برخط اعم از حقیق و حقوقی در تمامی نمادهای معاملاتی در سمت فروش، ممنوع است.
در همین راستا باید در اسرع وقت تنظیمات لازم در کلیه سامانههای برخط کارگزاران جهت جلوگیری از تقسیم سفارشات در هنگام ورود سفارش توسط مشتریان برخط و همچنین عدم استفاده از الگوریتمهای معاملاتی انجام شود.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین