آشوب در پارلمان تونس/ رئیس جمهوری به انحلال پارلمان تهدید کرد
کد خبر: ۲۹۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
به رغم اعلام دفتر پارلمان تونس در خصوص آغاز تدابیر پیگیری کیفری و قانونی علیه نمایندگان فراکسیون "قانون اساسی آزاد" به رهبری عیبر موسی، آنها به تحصن در داخل صحن پارلمان ادامه داده و خواستار انحلال پرونده ناظران پارلمانی و کنارهگیری راشد الغنوشی از ریاست پارلمان شدند.
رئیسجمهوری تونس امروز (دوشنبه) تهدید کرد، برای پایان دادن به آشوب در پارلمان به قانون اساسی رجوع میکند، این تهدیدی به انحلال پارلمان بود.به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقهای القدس العربی، قیس سعید، رئیسجمهوری تونس در نشست با راشد الغنوشی، رئیس پارلمان و رئیس جنبش النهضه در کاخ ریاستجمهوری گفت: وضعیت این بار غیرعادی است و تونس تاکنون چنین وضعیتی را شاهد نبوده است.
او افزود: پارلمان در حالتی از آشوب به سر میبرد و هیچ تونسی آن را نمیپذیرد.
سعید افزود: وضعیت نمیتواند ادامه یابد ما امکانات حقوقی داریم که به ما اجازه حفظ کشور را میدهند.
به رغم اعلام دفتر پارلمان تونس در خصوص آغاز تدابیر پیگیری کیفری و قانونی علیه نمایندگان فراکسیون "قانون اساسی آزاد" به رهبری عیبر موسی، آنها به تحصن در داخل صحن پارلمان ادامه داده و خواستار انحلال پرونده ناظران پارلمانی و کنارهگیری راشد الغنوشی از ریاست پارلمان شدند.
دفتر پارلمان تونس اخیرا از آغاز تدابیر پیگیری کیفری و قانونی علیه تجاوزات حزب قانون اساسی آزاد با هدف حمایت از پارلمان شد.
این دفتر اقدام این فراکسیون برای به تعطیلی کشاندن جلسه عمومی پارلمان مربوط به انتخاب اعضای دادگاه قانون اساسی را محکوم کرد.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین