بیانیه انجمن ارتقای کتابخانههای عمومی درباره کرونا
کد خبر: ۲۹۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
انجمن ارتقای کتابخانههای عمومی ایران در خصوص لزوم توجه به سلامت کتابداران کتابخانههای عمومی در مقابل کرونا بیانیه صادر کرد.به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: «اینک که اخبار ناخوشایندی از شیوع بیماری کرونا در برخی از مناطق کشور منتشر شده است، کتابخانههای عمومی یکی از مراکز عمومی هستند که محل مراجعه هموطنان برای دریافت خدمات اطلاعاتی از جمله بهرهبرداری و امانت کتابها و سایر منابع هستند.
با توجه به احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق مراجعهکنندگان و منابع اطلاعاتی به کتابداران و سایر هموطنان، لازم است اقدامات پیشگیرانه زیر در مورد کتابخانههای عمومی از سوی مسولین مربوطه اجرا شود:
الف. نهاد کتابخانههای عمومی، شهرداریها و سایر متولیان کتابخانههای عمومی بسته به ارزیابی مقامات بهداشتی، در صورت نیاز، تعطیلی کتابخانههای عمومی را در دستور کار قرار دهند.
ب. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توزیع اقلام پیشگیری مانند اسپری ضدعفونی برای ضدعفونیکردن منابع امانتی و استفاده کتابداران و کاربران آنها را با اولویت انجام دهند.
ج. کتابداران کتابخانههای عمومی ضمن رعایت اصول پیشگیری، کاربران را نیز با موارد مربوطه آگاه کنند.
د. کتابخانههای عمومی به عنوان محل مراجعه مردم برای کسب اطلاعات، مشارکت در اقدام ملی برای پیشگیری و ریشه کن کردن بیماری کرونا مانند موارد مشابه به همکاری خود با نهادهای مسول ادامه دهند.
در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای انجامشده برای همه دستاندرکاران آرزوی موفقیت دارم.
من الله التوفیق
محمد حسنزاده، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس انجمن»
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین