دستور رهبری به وزارت بهداشت
کد خبر: ۲۵۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰
وزیر بهداشت بر تقویت مراکز درمان ناباروری در کشور تاکید کرد و گفت: سالمند شدن جمعیت و نیل جمعیت به نرخ رشد منفی، نگرانی جدی برای کشور است و مقام معظم رهبری دستور فرمودند که این مقوله را به شدت پیگیری کنیم.
وزیر بهداشت بر تقویت مراکز درمان ناباروری در کشور تاکید کرد و گفت: سالمند شدن جمعیت و نیل جمعیت به نرخ رشد منفی، نگرانی جدی برای کشور است و مقام معظم رهبری دستور فرمودند که این مقوله را به شدت پیگیری کنیم.سعید نمکی در حاشیه بازدید از مرکز درمان ناباروری بیمارستان آیت الله طالقانی ایلام اظهار کرد: امروز چندین پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افتتاح شد.
وی با اشاره به بازدید خود از پروژه در حال ساخت مرکز درمان ناباروری بیمارستان آیت الله طالقانی گفت: اعتقاد داریم که این مراکز را باید تقویت کرده و گسترش دهیم چون از دغدغههای بزرگان نظام به ویژه مقام معظم رهبری است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: سالمند شدن جمعیت و نیل جمعیت به نرخ رشد منفی، نگرانی جدی برای کشور است و مقام معظم رهبری دستور فرمودند که این مقوله را به شدت پیگیری کنیم و ما هم در صدد هستیم که با چندین مکانیزم، به افزایش جمعیت کمک کنیم.
نمکی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد تسهیلات ویژه برای زوجهای نابارور در کشور گفت: باید برای این دسته از خانوادهها، درمان و مقدمات آزمایش رایگان فراهم کنیم و این مرکز به خوبی میتواند خدمات تخصصی نازایی را به مردم استان ایلام ارائه دهد البته یک فلوشیپ نازایی نیز به این مرکز اختصاص داده میشود.
وی خاطرنشان کرد: باید بر روی خانوادههایی که نمیتوانند فرزندآوری داشته باشند یا از نظر روحی و روانی آمادگی فرزندآوری ندارند، تمرکز کنیم و در این زمینه باید ترمز نیل جمعیت به سمت نرخ رشد منفی را بکشیم و دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه را رفع کنیم و آینده کشور را با ساختار جمعیتی مناسب به نسلهای بعدی تحویل دهیم.
وی با اشاره به بازدید خود از پروژه در حال ساخت مرکز درمان ناباروری بیمارستان آیت الله طالقانی گفت: اعتقاد داریم که این مراکز را باید تقویت کرده و گسترش دهیم چون از دغدغههای بزرگان نظام به ویژه مقام معظم رهبری است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: سالمند شدن جمعیت و نیل جمعیت به نرخ رشد منفی، نگرانی جدی برای کشور است و مقام معظم رهبری دستور فرمودند که این مقوله را به شدت پیگیری کنیم و ما هم در صدد هستیم که با چندین مکانیزم، به افزایش جمعیت کمک کنیم.
نمکی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد تسهیلات ویژه برای زوجهای نابارور در کشور گفت: باید برای این دسته از خانوادهها، درمان و مقدمات آزمایش رایگان فراهم کنیم و این مرکز به خوبی میتواند خدمات تخصصی نازایی را به مردم استان ایلام ارائه دهد البته یک فلوشیپ نازایی نیز به این مرکز اختصاص داده میشود.
وی خاطرنشان کرد: باید بر روی خانوادههایی که نمیتوانند فرزندآوری داشته باشند یا از نظر روحی و روانی آمادگی فرزندآوری ندارند، تمرکز کنیم و در این زمینه باید ترمز نیل جمعیت به سمت نرخ رشد منفی را بکشیم و دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه را رفع کنیم و آینده کشور را با ساختار جمعیتی مناسب به نسلهای بعدی تحویل دهیم.
منبع: تسنیم
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین