ضرورت شناخت راهبردهای موثر در کاهش آسیب های اجتماعی و کنترل خشم
کد خبر: ۲۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
دکتر محسن لواسانی، مشاور و روانشناس خانواده هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را افزایش آگاهی مخاطبان در مدیریت خشم استرس دانست و گفت: شرکت کنندگان با حضور در این کارگاه با مهارت هایی از جمله آگاهی دقیق از واکنش به خشم و استفاده از انواع روشهای مقابله ای مناسب برای کنترل و کاهش خشم آشنا می شوند.
به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی جمهوریت وی با بیان اینکه بعضیها وقتی عصبانی میشوند خشم خود را سرکوب میکنند چون قدرت مخاطب از آنها بیشتر است افزود: بعضی دیگر خشم خود را انکار میکنند چون میترسند اگر خشمشان را بیان کنند مشاجره جدیدی راه بیفتد و برخی هم زمانیکه عصبانی میشوند با پرخاشگری، ناسزاگویی، داد و بیداد و یا قهر و بیتوجهی خشم خود را اظهار میکنند.
این روانشناس تصریح کرد: آنچه مسلّم است این است که در تمامی این روشها، نحوه بیان خشم به ارتباط فرد با دیگران صدمه میزند و فرد این را زمانی متوجه میشود که دیگر جایگاه مناسبی در بین اطرافیان خود ندارد.
وی ادامه داد: اینکه خشمگین شویم امری طبیعی است ولی اینکه خشم خود را به هر شکلی که مایل هستیم، بیان کنیم امری غیرطبیعی میباشد. همه ما ناگزیریم در طول زندگی با موقعیتهایی روبهرو شویم که ما را خشمگین میکنند. در این مواقع عکسالعمل ما در گرو کسب آگاهیهای لازم در این زمینه میباشد. زمانیکه خشم به سراغمان میآید باید بتوانیم آن را مدیریت کرده و به شکلی سازنده بیان کنیم.
دکتر لواسانی هدف از آموزش این دوره، آشنایی با مفهوم خشم، اثرات و ساختار آن، آگاهی از اندیشههای خشمبرانگیز و فراگیری مهارتهایی برای مدیریت خشم در زندگی روزمره میباشد.
این روانشناس در پایان گفت: علاقمندان برای حضور در کارگاه های مدیریت خشم می توانند با مراجعه به سرای محله آبشار واقع در تهران، خیابان ری، جنب بیمارستان بازرگانان به صورت رایگان در این کارگاه ها شرکت کنند.
به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی جمهوریت وی با بیان اینکه بعضیها وقتی عصبانی میشوند خشم خود را سرکوب میکنند چون قدرت مخاطب از آنها بیشتر است افزود: بعضی دیگر خشم خود را انکار میکنند چون میترسند اگر خشمشان را بیان کنند مشاجره جدیدی راه بیفتد و برخی هم زمانیکه عصبانی میشوند با پرخاشگری، ناسزاگویی، داد و بیداد و یا قهر و بیتوجهی خشم خود را اظهار میکنند.
این روانشناس تصریح کرد: آنچه مسلّم است این است که در تمامی این روشها، نحوه بیان خشم به ارتباط فرد با دیگران صدمه میزند و فرد این را زمانی متوجه میشود که دیگر جایگاه مناسبی در بین اطرافیان خود ندارد.
وی ادامه داد: اینکه خشمگین شویم امری طبیعی است ولی اینکه خشم خود را به هر شکلی که مایل هستیم، بیان کنیم امری غیرطبیعی میباشد. همه ما ناگزیریم در طول زندگی با موقعیتهایی روبهرو شویم که ما را خشمگین میکنند. در این مواقع عکسالعمل ما در گرو کسب آگاهیهای لازم در این زمینه میباشد. زمانیکه خشم به سراغمان میآید باید بتوانیم آن را مدیریت کرده و به شکلی سازنده بیان کنیم.
دکتر لواسانی هدف از آموزش این دوره، آشنایی با مفهوم خشم، اثرات و ساختار آن، آگاهی از اندیشههای خشمبرانگیز و فراگیری مهارتهایی برای مدیریت خشم در زندگی روزمره میباشد.
این روانشناس در پایان گفت: علاقمندان برای حضور در کارگاه های مدیریت خشم می توانند با مراجعه به سرای محله آبشار واقع در تهران، خیابان ری، جنب بیمارستان بازرگانان به صورت رایگان در این کارگاه ها شرکت کنند.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین