نگرانی برای آغاز موج دوم بیماری در کلاردشت
کد خبر: ۲۱۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نگران آغاز موج دوم بیماری هستیم، چراکه احتمال آلودگی از فرد به فرد نیز وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نگران آغاز موج دوم بیماری هستیم، چراکه احتمال آلودگی از فرد به فرد نیز وجود دارد.سیدعباس موسوی امروز درباره آخرین وضعیت وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت گفت : با انجام اقدامات بهداشتی و درمانی و همچنین همراهی مردم شاهد روند کاهشی بیماری در شهرستان هستیم.
* هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم
وی ادامه داد: همه بیماران مراجعهکننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم، بهصورت سرپایی درمان و مرخص شدند و در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: با وجود اینکه روند مراجعه اینگونه بیماران رو به کاهش است اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانوادههای آنها قابل انتقال است.
موسوی با اعلام اینکه شیوع ویروسی به نام نوروویروس دلیل این بیماری است، افزود: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل میشود و همچنین دست و سطوح آلوده به ویروس (دستگیره در، تلفن و...) نیز از دیگر راههای شایع انتقال این بیماری است.
وی تصریح کرد: نگران این هستیم شاهد آغاز موج دوم بیماری باشیم؛ چراکه احتمال آلودگی از فرد به فرد وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: این بیماری بهنوعی آنفلوآنزای گوارشی نامیده میشود که لازم است افراد به رعایت بهداشت فردی و شستوشوی مرتب دستها توجه کنند.
* روند کاهشی بیماران نشان از آمادگی حوزه سلامت دارد
موسوی به آمادگی کامل حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: تمامی تیمهای درمانی در شهرستان کلاردشت و شهرهای اطراف در آمادگی کامل بسر میبرند و روند کاهشی بیماران نشان از آمادگی حوزه سلامت دارد.
وی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه آب یکی از راههای انتقال بیماری محسوب میشود لازم است افراد آب آشامیدنی را بجوشانند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: همچنین افراد قبل از خوردن غذا دستها را بشویند و سطوح و دستگیره دربها را ضدعفونی کنند تا شیوع و انتقال بیماری را کنترل کنیم.
یونسیعالمی دادستان مرکز مازندران نیز در در اینباره گفت : دادستان کلاردشت و عباسآباد در این زمینه مأموریت ویژه دارند موضوع را بررسی کنند.
* هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم
وی ادامه داد: همه بیماران مراجعهکننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم، بهصورت سرپایی درمان و مرخص شدند و در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: با وجود اینکه روند مراجعه اینگونه بیماران رو به کاهش است اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانوادههای آنها قابل انتقال است.
موسوی با اعلام اینکه شیوع ویروسی به نام نوروویروس دلیل این بیماری است، افزود: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل میشود و همچنین دست و سطوح آلوده به ویروس (دستگیره در، تلفن و...) نیز از دیگر راههای شایع انتقال این بیماری است.
وی تصریح کرد: نگران این هستیم شاهد آغاز موج دوم بیماری باشیم؛ چراکه احتمال آلودگی از فرد به فرد وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: این بیماری بهنوعی آنفلوآنزای گوارشی نامیده میشود که لازم است افراد به رعایت بهداشت فردی و شستوشوی مرتب دستها توجه کنند.
* روند کاهشی بیماران نشان از آمادگی حوزه سلامت دارد
موسوی به آمادگی کامل حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: تمامی تیمهای درمانی در شهرستان کلاردشت و شهرهای اطراف در آمادگی کامل بسر میبرند و روند کاهشی بیماران نشان از آمادگی حوزه سلامت دارد.
وی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه آب یکی از راههای انتقال بیماری محسوب میشود لازم است افراد آب آشامیدنی را بجوشانند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: همچنین افراد قبل از خوردن غذا دستها را بشویند و سطوح و دستگیره دربها را ضدعفونی کنند تا شیوع و انتقال بیماری را کنترل کنیم.
یونسیعالمی دادستان مرکز مازندران نیز در در اینباره گفت : دادستان کلاردشت و عباسآباد در این زمینه مأموریت ویژه دارند موضوع را بررسی کنند.
منبع: فارس
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین