ورود اپل به دنیای هالیوود
اهالی کوپرتینو طی یک برنامهریزی جدید تصمیم گرفتهاند از سیلیکون ولی فراتر بروند و وارد صنعت سرگرمی و فیلمسازی هالیوود شوند.
اهالی کوپرتینو طی یک برنامهریزی جدید تصمیم گرفتهاند از سیلیکون ولی فراتر بروند و وارد صنعت سرگرمی و فیلمسازی هالیوود شوند.اپل که بهدلیل طراحیهای جسورانه و کمپینهای مطرح بازاریابی معروف است، این بار میخواهد لذت طعم قدرت خود را در دنیای هالیوود تجربه کند.
ادی کیو، معاون ارشد اپل، در یک کنفرانس اعلام کرد: ما هیچچیز درباره ساختن برنامه تلویزیونی نمیدانیم. ممکن است بپرسید پس اپل چطور میخواهد برنامه تلویزیونی بسازد؟
پاسخ این است که در این زمینه نسبتاً دست خالی محسوب میشود! اپل قرار است با رویکرد جدیدی وارد این فضا شود. ما میدانیم چطور باید اپلیکیشن ساخت.
با نحوه توزیع آشنایی داریم. راه و رسم بازاریابی را میدانیم. اما واقعاً نمیدانیم که چطور میتوانیم برنامه تلویزیونی بسازیم. اپل قصد دارد در سرمایهگذاری جدیدش از منطقه امن خود، سیلیکون ولی فاصله بگیرد و پا به قلمروی بیگانهتری یعنی هالیوود بگذارد؛ از اینرو میخواهد در صنعت سرگرمی به یک بازیکن بزرگ و مطرح تبدیل شود.
در ماههای اخیر، اپل توانست دو شرکت مطرح فیسبوک و یوتیوب را در این زمینه پشت سر بگذارد و در مواردی موفق به مغلوب کردن حریف قدرتمند دیگر یعنی نتفلیکس شد. از ماه اکتبر، اپل ۱۲ پروژه را به این منظور اختصاص داد. به گزارش زومیت، این شرکت در سال گذشته نشستهایی با تهیهکنندگان برگزار کرد و بودجهای معادل یک میلیارد دلار در این خصوص در نظر گرفت.
از آنجا که نام برند قوی اپل در پشت این پروژه قرار دارد، پیشبینی میشود که ستارگان و فیلمسازان زیادی به شوق دریافت چکهای هنگفت به سمت آن سرازیر شوند. چشمانداز هالیوودی اپل با ساخت نخستین سری سیاره اپلیکیشنها (Planet of the Apps) کلید خورد. در این برنامه نامهای مطرحی چون گوئینت پالترو، جسیکا آلبا و بن سیلورمن هم به چشم میخورد.
یک هفته پس از ساخت این سریال، اپل با زک ون آمبرگ و جیمی ارلیکت که دو مدیر تلویزیونی مطرح سونی پیکچرز هستند، وارد همکاری شد. این دو مدیر بهسرعت اقدام به راهاندازی Apple Worldwide Video کردند؛ بهطوریکه تعداد کارکنان این بخش تقریباً به ۴۰ نفر رسیده و بخشهای مختلفی برای ساخت برنامههای مربوط به بزرگسالان، کودکان، آمریکای لاتین و اروپا هم در نظر گرفته شده است.
ون آمبرگ و ارلیکت تاکنون قراردادهایی با چهرههای برجسته هالیوود مانند استیون اسپیلبرگ، دامین شزل، جنیفر انیستون و دیگر ستارگان بستهاند. با این حال باید منتظر ماند و دید آیا تلاش این غول فناوری میتواند در صنعت فیلمسازی به نتیجه موفقیتآمیز برسد.
اپل برندی است که در نتیجه کار دقیق مهندسان خود ساخته شده و سیستم عاملها و محصولاتش توانستهاند به پیشرفت فناوری کمکهای قابل توجهی کنند. هر چند ساخت محصولات موفق لزوماً به معنای فیلمسازی موفق نخواهد بود؛ این همان درسی است که مایکروسافت و یاهو مدتها پیش به آن رسیدند! با فراگیر شدن فناوری استریم، سیستم قدیمی هالیوود در حال پوسیدن است.
در این میان، نتفلیکس در سال ۲۰۱۸ مبلغی معادل هشت میلیارد دلار صرف سرمایهگذاری در ایجاد محتوا کرده است. شرکتهای دیگر هم تلاش میکنند شانس خود را در عرصههای روبهرشدتری امتحان کنند.
با این حال اپل نسبت به رقبای خود دارای دو مزیت است؛ نخست آنکه این شرکت بیش از ۲۸۵ میلیارد دلار سرمایه در دست دارد و دوم اینکه با یکی از موفقترین شرکتهای جهان وارد همکاری شده است.
همکاری «شازل» و اپل
اپل در حال ساخت سریالی است که کارگردانی آن را دامین شازل کارگردان برنده اسکار برای فیلم «لالالند» برعهده دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، دمین شازل کارگردانی که برای ساخت «لالالند» موفق به کسب جایزه اسکار سال پیش شد و فیلم موفق دیگری چون «ضربه شلاق» را در کارنامه دارد، برای ساخت یک سریال جدید تلویزیونی برای اپل انتخاب شده است. شازل کار نویسندگی و کارگردانی همه اپیزودهای این درام جدید را انجام میدهد. پلات و دیگر جزئیات این سریال فعلاً افشا نمیشود. این سریال را که نامش نیز روشن نشده جوردن هورویتس و فرد برگر دو تهیهکننده فیلم «لالالند» تهیه میکنند.
شازل جدیدترین اسم بزرگی است که به اپل افزوده شده تا برای این کمپانی فیلم تولید کند. پیش از وی استیون اسپیلبرگ برای ساخت یک سریال، رونالد مور برای ساخت درامی فضایی و جنیفر آنیستون و ریس ویتراسپون برای اجرای شوی صبحگاهی معرفی شدهاند. درعینحال کارگردان «بازیهای گرسنگی» نیز برای ساخت درامی آیندهنگرانه قرار است با این کمپانی همکاری کند. این دومین پروژه شازل برای تلویزیون است که پس از کسب اسکار، او همکاری با آن را پذیرفته است.
وی به تازگی قراردادی برای کارگردانی چندین اپیزود از یک درام موزیکال در دست ساخت را برای نتفلیکس امضا کرد. او در حال کار کردن روی پروژه زندگینامهای نیل آرمسترانگ با عنوان «نخستین مرد» است که رایان گاسلینگ در آن در نقش این فضانورد تاریخساز ظاهرمیشود.
سریالی حماسی
به گزارش گروه رسانههای دیگر آنا، کمپانی مشهور اپل که به تولید لوازم کامپیوتری و گوشیهای هوشمند تلفن همراه مشهور است قصد دارد سریالی با نام «دیدن» را بسازد.
این اثر که داستان آن در آینده رخ خواهد داد ساخته جدید استیون نایت، خالق سریال «پیکی بلایندر» است و کارگردانی آن را فرانسیس لارنس بر عهده خواهد گرفت. کسی که پیشتر فیلمهای «کنستانتین»، «من افسانه هستم»، «بازیهای گرسنگی: اشتعال و زاغ مقلد» را کارگردانی کرده امسال هم «کبوتر سرخ» را آماده اکران خواهد کرد.
اگرچه هنوز اندازه این سریال مشخص نیست اما به احتمال زیاد فصل اول آن شامل هشت قسمت باشد. گفته میشود این مجموعه جدید یک سریال درام حماسی خواهد بود و هزینه سنگینی هم برای آن میشود. هنوز از نام احتمالی بازیگران یا دیگر عوامل سریال اطلاعاتی در دست نیست.
همین طور زمان پخش آن هم مشخص نشده است. با این حال احتمالاً اپل به خاطر جا نماندن از رقبایش در صنعت سرگرمی تولید آن را سریعاً شروع کند تا خیلی زود پخش آن از راهی که این کمپانی مدنظر قرار دارد انجامشود.
ارسال نظر