آمریکا ۶۰ دیپلمات روس را اخراج کرد و کنسولگری روسیه در سیاتل را بست / کاخ سفید: روسیه باید بداند اقداماتش بیپاسخ نمیماند
کد خبر: ۲۰۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
دولت آمریکا در واکنش به حادثه مسمومیت جاسوس دوجانبه در بریتانیا، ده ها دیپلمات روسیه را اخراج کرده و یکی از کنسولگری های این کشور را بست.

آمریکا امروز ۶۰ دیپلمات روس را اخراج و کنسولگری روسیه در سیاتل را تعطیل میکند.به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛ دولت آمریکا در واکنش به حادثه مسمومیت جاسوس دوجانبه در بریتانیا، ده ها دیپلمات روسیه را اخراج کرده و یکی از کنسولگری های این کشور را بست.
۱۲ نفر از این دیپلماتها در سازمان ملل مشغول به فعالیت هستند.
این اقدام به بهانه پاسخ به مسمومیت یک جاسوس دوجانبه روستبار در انگلیس صورت گرفته است.
بنا بر اعلام کاخ سفید، دیگر کشورهای عضو ناتو هم اقدام مشابهی انجام خواهند داد و دیپلماتهای روس را اخراج خواهند کرد.
دلیل تعطیلی کنسولگری روسیه در سیاتل نزدیکی این مجموعه به یک پایگاه نیروی دریایی و شرکت بوئینگ، اعلام شده است.
در بخشی از بیانیه کاخ سفید آمده است: «اقدام امروز، با کاهش توانایی روسیه برای جاسوسی، ایالات متحده را امنتر میکند... با این اقدام، ایالات متحده و متحدانش برای روسیه روشن میکنند که اقداماتش بدون تبعات باقی نمیماند.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین