وزیرخارجه زامبیا استعفا کرد
کد خبر: ۱۹۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
وزیر خارجه زامبیا در پی تشدید اختلافات داخلی در حزب «جبهه ملی» حاکم در این کشور، از سمت خود استعفا کرد.
اختلافات در داخل حزب «جبهه ملی» حاکم در زامبیا بر سر خواسته «ادجار لونغو» رئیسجمهور این کشور مبنی بر حفظ سمت خود برای یک دوره دیگر تشدید شده است و همین امر باعث استعفای «هاری کالابا» از سمت خود شد.کالابا در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت که «در سایه افزایش سطح فساد در کشور، استمرار اداره امور ملی ممکن نیست».
بنابر گزارش شبکه روسیاالیوم، کارشناسان معتقدند که هدف از استعفای کالابا، اعمال فشار بر لونغو است که منتقدانش وی را به تلاش برای حفظ منصب خود برای سومین دور متوالی متهم میکنند در حالیکه بر اساس قانون اساسی زامبیا هر رئیسجمهوری حق دو دوره ریاستجمهوری را دارد.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین