جذب مشتری با نمایش قلب و مغز شکافته +تصاویر16+
برخی پزشکان فعال در شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام تبلیغاتی از جراحیهایشان را به نمایش میگذارند. همه به دنبال جذب فالور، مخاطب و مشتری هستند؛ یکی با نمایش زنده یک جراحی و دیگری با نشان دادن عکس قبل و بعد جراحی بیمارش.

فقط کافی است در اینستاگرام چرخی بزنید تا با حضور پررنگ پزشکان و متخصصان در حوزههای مختلف مواجه شوید.
بازاریابی گوناگون از جراحی زیبایی و جوان سازی پوست گرفته تا تعویض دریچه قلب و مفصل زانو و زیبایی دندان با نازلترین قیمت انجام میشود.
برخی پزشکان فعال در شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام تبلیغاتی از جراحیهایشان را به نمایش میگذارند. همه به دنبال جذب فالور، مخاطب و مشتری هستند؛ یکی با نمایش زنده یک جراحی و دیگری با نشان دادن عکس قبل و بعد جراحی بیمارش.

آنچه مشخص است این بوده که تب زیبایی در کشور بسیار بالا رفته و این موضوع در میان جوانان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفته است، به همین دلیل هم بیشترین قربانی این تبلیغات اغواکننده نوجوانان و جوانانی هستند که سودای زیبایی تمام و کمال را دارند. حالا بماند زیباییهایی که گاهی از چشم جامعه بسیار نازیبا است؛ از زبان ماری گرفته تا گوش الاغی و پای سیندرلا؛ که این موضوع نیاز به بررسی روانشناختی و جامعه شناختی دارد.




معاون نظارت و برنامهریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه آنچه مورد تأیید ما و گروههای علمی پزشکی بوده در این آییننامه مشخص شده است، گفت: اینکه برخی از پزشکان عکس قبل و بعد عمل جراحی بیمار خود را نشان دهند از لحاظ اخلاقی درست نیست و ما نیز اجازه در این زمینه صادر نمیکنیم. البته در زمینه نظارت بر تبلیغات در اینستاگرام باید توجه کرد که این مسئله اخیراً شیوع یافته و ما با تعامل با شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارشاد تلاش کردیم که نظارتها را در این زمینه بیشتر کنیم. برهمین اساس تماسهایی با این هر دوی این سازمان انجام گرفته است.

*خاطیان به دادسرای انتظامی معرفی میشوند
وی با تأکید براینکه خاطیان در این زمینه به دادسرای انتظامی معرفی میشوند، گفت: البته باید قبول کنیم که نظارت بر این مسئله در فضای مجازی همچون صفحات اینستاگرام سخت است ولی به طور کلی تبلیغات و اطلاعرسانی اگر اغواکننده باشد و به غیر از محل کار و نوع کار اطلاع دیگری انجام گیرد تخلف صورت گرفته و سازمان نظام پزشکی در این زمینه برخورد لازم را انجام میدهد.


*توسعه فضای مجازی ما را غافلگیر کرد
جهانگیری در پاسخ به اینکه به نظر میرسد سازمان نظام پزشکی در این زمینه بسیار منفعل عمل کرده و تبلیغات پزشکان در این راستا بسیار گسترده شده است، گفت: باید قبول کرد که حوزه کار وسیع بوده و توسعه فضای مجازی به سرعت انجام میشود که این مسئله نه تنها ما را بلکه بسیاری از سیستمها را غافلگیر کرد. در حوزه تبلیغات انجام گرفته از طریق پیامک موفقیتهایی حاصل شد و تلاش میکنیم اقدامات مؤثری نیز در این راستا انجام شود.
منبع: فارس
ارسال نظر