روسیه قویترین کشتی یخ شکن اتمی جهان را به آب انداخت
کد خبر: ۱۸۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
روسیه بزرگترین کشتی یخ شکن اتمی جهان را به هدف تقویت حضور خود در قطب شمال به آب انداخت.
روسیه بزرگترین کشتی یخ شکن اتمی جهان را به هدف تقویت حضور خود در قطب شمال به آب انداخت.بهنوشته روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» این کشتی یخ شکن که «سیبیر» نام دارد در محوطه کشتی سازی بالتیک در سنت پترزبورگ به آب انداخته شد.
این کشتی مجهز به راکتور اتمی است و طول آن 173 متر و وزنش نیز 33500 تن است.
روسیه قصد دارد با سرمایه گذاری در این مسیر کنترل آبهای قطب شمال را برای برگزاری رزمایش، دستیابی به منابع معدنی و اهمیت راهبردی این مناطق بهدست آورد.
این کشور قصد دارد کشتی یخ شکن دیگری را که «لیدر» نام دارد، بسازد.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین