تفاوت روحانی و احمدی نژاد
دولت و مجلس راه تعامل را انتخاب کرده اند نه تقابل
رای اعتماد بالای مجلس نهم به دولت یازدهم در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، نشاندهنده تعامل دو سویه بین دو قوه است
تدبیر و امید: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن بیان مهمترین اولویتهای آموزشی توسط دولت جدید گفت: مجلس در بررسی رای اعتماد به وزرا نشان داد راه تعامل و نه تقابل را در پیش گرفته است.
جواد هروی با بیان اینکه هفته دولت مقطعی برای نشان دادن اقداماتی است که توسط دولتها در هر مرحلهای انجام شده میباشد، گفت: رای اعتماد بالایی که مجلس نهم به دولت یازدهم در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی داد نشاندهنده تعامل دو سویه بین دو قوه است و همین مسئله تاکیدی است برای اینکه مجلس راه تعامل را انتخاب کرده است نه تقابل.
وی با اشاره به اینکه روحانی ضمن تاکید تعامل با مجلس از خود به عنوان فرزند مجلس نام برده است گفت: برخلاف آقای احمدینژاد که پیشینهای با مجلس نداشته، آقای روحانی سابقه نمایندگی مجلس را داشته است و این پیشینه میتواند در تعامل هر چه بیشتر دولت و مجلس از سوی دولت موثر باشد.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مهمترین اولویتهای کاری دولت در حوزه آموزشی و تربیتی اشاره کرد و گفت: توجه به رتبهبندی معلمان، توزیع عدالت آموزشی و توزیع عادلانه امکانات در سطح کشور از جمله مواردی است که انتظار میرود مورد توجه قرار گیرد.
هروی درباره نحوه تعامل دولت و مجلس ابراز عقیده کرد: تصور میکنم دولت تدبیر و عقلانیت حرکتی را به سمت نگرشهای منطقی آغاز کرده و همین حرکت موجب شود بسترهای آموزشی و پرورشی خوبی برای کشور فراهم آید.
وی درباره اینکه تا چه اندازه ضرورت دارد در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی که نتوانستند از مجلس رای اعتماد کسب کنند اما در صورت معرفی افراد جدید مشورت صورت گیرد اظهار کرد: اینکه مجلس رای عدم اعتماد به وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان داد به جهت اهمیتی است که به مسئله آموزش و جوانان دارد و این نکته مثبتی است امیدواریم این رویه مثبت ادامه یابد و وزرای به مجلس معرفی شوند که به مقولات آموزشی و تربیتی توجه ویژهای داشته باشند.
جواد هروی با بیان اینکه هفته دولت مقطعی برای نشان دادن اقداماتی است که توسط دولتها در هر مرحلهای انجام شده میباشد، گفت: رای اعتماد بالایی که مجلس نهم به دولت یازدهم در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی داد نشاندهنده تعامل دو سویه بین دو قوه است و همین مسئله تاکیدی است برای اینکه مجلس راه تعامل را انتخاب کرده است نه تقابل.
وی با اشاره به اینکه روحانی ضمن تاکید تعامل با مجلس از خود به عنوان فرزند مجلس نام برده است گفت: برخلاف آقای احمدینژاد که پیشینهای با مجلس نداشته، آقای روحانی سابقه نمایندگی مجلس را داشته است و این پیشینه میتواند در تعامل هر چه بیشتر دولت و مجلس از سوی دولت موثر باشد.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مهمترین اولویتهای کاری دولت در حوزه آموزشی و تربیتی اشاره کرد و گفت: توجه به رتبهبندی معلمان، توزیع عدالت آموزشی و توزیع عادلانه امکانات در سطح کشور از جمله مواردی است که انتظار میرود مورد توجه قرار گیرد.
هروی درباره نحوه تعامل دولت و مجلس ابراز عقیده کرد: تصور میکنم دولت تدبیر و عقلانیت حرکتی را به سمت نگرشهای منطقی آغاز کرده و همین حرکت موجب شود بسترهای آموزشی و پرورشی خوبی برای کشور فراهم آید.
وی درباره اینکه تا چه اندازه ضرورت دارد در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی که نتوانستند از مجلس رای اعتماد کسب کنند اما در صورت معرفی افراد جدید مشورت صورت گیرد اظهار کرد: اینکه مجلس رای عدم اعتماد به وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان داد به جهت اهمیتی است که به مسئله آموزش و جوانان دارد و این نکته مثبتی است امیدواریم این رویه مثبت ادامه یابد و وزرای به مجلس معرفی شوند که به مقولات آموزشی و تربیتی توجه ویژهای داشته باشند.
ارسال نظر