زیباکلام:اينگونه رفتارها پاسداري از قانون اساسي است؟
کد خبر: ۱۱۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
اگر قرار باشد سخنان افراد به جاي قانون بنشيند، ديگرسنگ روي سنگ بند نخواهد شد. اما متاسفانه درمقابل رفتارآقاي علم الهدي اعلام شده كه درمشهد كنسرت برگزار نخواهد شد.
روزنامه آرمان در یاددداشتی به قلم صادق زیباکلام نوشت:تيم اطلاعرساني دولت درمقابل هجمههاي سنگين مخالفان روحاني عملكرد قابل قبولي ندارد. عملكرد اين تيم ضعيف ارزيابي ميشود. ضمن اينكه شخص آقاي روحاني هم عملكرد مطلوبي درحوزه شفاف نشان دادن اقدامات انجام نميدهند. دكترروحاني بايد تلاش كنند واقعيتهاي اقتصاد و همچنين دستاوردهاي برجام را با مردم درميان بگذارند. رئيسجمهور بايد با شفافيت به مردم اعلام كند كه مخالفان برجام به ميزان دلواپسان توافق درعربستان و آمريكا درعدم اجراي صحيح برجام سهيم هستند. واقعيت اين است كه آقاي روحاني به جاي اينكه واقعيتهاي اقتصاد، سياست وغيره را با مردم درميان بگذارند، صرفا به ارائه آمار اقتصادي درزمينه كاهش تورم و افزايش رشد اقتصادي با مردم سخن ميگويند. آقاي روحاني مشخصا بايد اعلام كنند كه چه افرادي عملا در راه سرمايهگذاري كشورهاي اروپايي درصنايع نفت، گاز و پتروشيمي سنگ اندازي ميكنند. متاسفانه تيم اطلاعرساني سخني نميگويد، چون دلواپسان نگران ميشوند اما اين نكته را در نظر نميگيرند كه چه اين مورد را درنظر داشته باشند و چه با مردم از مشكلات و سنگ اندازيها بگويند باز هم مخالفان دولت به روحاني نگاه مثبت پيدا نخواهند كرد. تنها در يك مورد امام جمعه محترم مشهد اعلام كردند كه درمشهد برگزاري كنسرت ممنوع است. درمقابل وزير ارشاد به جاي توجه به قانون كوتاه ميآيد. وزير بايد با توجه به قانون اعلام ميكردند كه در اين مملكت دركمتر از صد سال دو انقلاب انجام شده است تا مسئولان درچارچوب قانون رفتار كنند. در اين كشورقانون حاكميت دارد و اراده و ميل اشخاص در مقابل، قانون نيست. اگر قرار باشد سخنان افراد به جاي قانون بنشيند، ديگرسنگ روي سنگ بند نخواهد شد. اما متاسفانه درمقابل رفتارآقاي علم الهدي اعلام شده كه درمشهد كنسرت برگزار نخواهد شد. درنتيجه مشاهده ميكنيم كه امام جمعه شيراز هم اعلام كردند كه درشيراز هم درآستانه حرم شاه چراغ نبايد كنسرت برگزار شود. درآينده هم ممكن است ساير ائمه جمعه هم به همين شكل درمقابل برگزاري كنسرت كه طبق قانون داراي مجوز است، ايستادگي كنند. وقتي وزيرمحترم ارشاد تا اين اندازه دراجراي قانونكوتاه ميآيند، ممكن است امام جمعه مشهد اعلام كنند كه دركافي شاپها و رستورانها هم بايد تفكيك جنسيتي رعايت شود، زيرا دراتوبوسها اين تفكيك جنسيتي حاكم است. در نتيجه در تمامي مراكز عمومي بايد تفكيك جنسيتي برقرار شود. اساسا نویسنده اين قلم درتعجب است كه به چه علت اجازه دادهاند كه دانشگاههاي مشهد مختلط باشد؟ ايشان درآينده ممكن است از ابتداي سال تحصيلي جلوي مختلط برگزار شدن كلاسهاي درس دردانشگاههاي مشهد را بگيرند.
لازم است وزير ارشاد پاسخ دهند اكنون كه وي كوتاه آمدهاند، آيا قرار است كشور توسط دولت اداره شود؟ آقاي روحاني در نخستين سوگند خود در برابر مردم قسم خوردهاند كه پاسدار قانون اساسي باشند. آيا اينگونه رفتارها پاسداري از قانون اساسي است؟ انتظار اين است كه وزير ارشاد و وزير دادگستردي در مقابل رفتارهاي خلاف قانون ايستادگي كنند. درصورتي كه اين ايستادگي عملا ديده نميشود. چرا دكتر محمد رضا عارف ليدر اصلاحطلبان درمجلس مقابل رفتارهاي خلاف قانون ايستادگي نميكند؟ متاسفانه افرادي شناخته شدهاي درمجلس بيقانونيها را تاييد و تصديق ميكنند. آقاي روحاني، آقاي جنتي و آقاي عارف درآينده با اين عملكرد خود چطور ميخواهند ازمردم درخواست كنند كه به اصلاحطلبان راي دهند.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین