استقرار گروه های استهلال در گلستان
کد خبر: ۱۰۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: «ماه شوال از عصر امروز دوشنبه برای رویت ماه در مکانهای مشخص در استان گلستان مستقر میشوند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: «ماه شوال از عصر امروز دوشنبه برای رویت ماه در مکانهای مشخص در استان گلستان مستقر میشوند.حجت الاسلام والمسلمین «علی خیرخواه» در جلسه ستاد استهلال ماه استان گلستان اظهار کرد: آغاز و پایان ماه مبارک رمضان با رویت ماه صورت میگیرد و نماز عید سعید فطر هم مهم است و این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی افزود: 5 نفر از علمای اهل سنت عضو ستاد استهلال ماه رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و 300 نفر از علمای اهل تشییع و تسنن رویت هلال ماه در استانهای کشور را برعهده دارند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تصریح کرد: در کنار گروههای سنتی، مطالعات نجومی و علم جدید هم به کمک استهلال میآیند تا روز عید در کشور مشخص شود.
وی افزود: در استان گلستان امکان رویت هلال ماه شوال در روز دوشنبه امکانپذیر نیست اما پیشبینی میشود در روز سهشنبه به مدت 40 دقیقه ماه شوال قابل رویت باشد.
خیرخواه تصریح کرد: یک گروه برای استهلال در تپه هزارپیچ گرگان مستقر میشوند تا با وسایل مدرن نجومی و بهصورت سنتی به رصد ماه بپردازند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور یادآور شد: این افراد با تجهیزات کامل مثل تلسکوپ، دوربین، جیپیاس و... در ارتفاعات مستقر میشوند و پس از استقرار در مکانهایی که از قبل جانمایی شده به کار رویت ماه میپردازند و نتیجه را بلافاصله به دفتر مقام معظم رهبری اعلام میکنند.
منبع: ایسنا
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین