سعودی ها از شورای حقوق بشر سازمان ملل حذف شوند+عکس
کد خبر: ۱۰۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰
کنت راث، دولت عربستان را به ارتکاب خشونت های نظام یافته و وحشیانه در زمینۀ حقوق بشر محکوم کرد.
کنت راث، دولت عربستان را به ارتکاب خشونت های نظام یافته و وحشیانه در زمینۀ حقوق بشر محکوم کرد.کنت راث، مدیر کل سازمان بینالمللی دیدبان حقوق بشر گفت: عربستان سعودی مرتکب خشونت های نظام یافته و وحشیانه در زمینۀ حقوق بشر شده و باید از شورای حقوق بشر سازمان ملل حذف شود.
وی اظهار داشت: عربستانیها در طول 2 سال و نیمی که عضو شورای حقوق بشر بوده اند با سوء استفاده از موقعیتشان، مرتکب اقدامات ضد حقوق بشر شدهاند. این دولت به هیچ کشوری اجازه بازجویی نداده و هیچ کشوری حق انتقاد از او را برای شروع جنگ یمن ندارد. عربستان آغازگر جنگ یمن میباشد و باید به دلیل استفاده از بمب های خوشه ای و حملات هوایی علیه غیر نظامیان در درگیری با شورشیان یمن، پاسخگو باشند.
کنت راث، در این رابطه در صفحه توییتر خود نوشته است:"سعودیها باید از شورای حقوق بشر سازمان ملل حذف شوند".
مدیر کل سازمان ملل
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین