ساخت جایگاه سوخت رباتیک در فضا
کد خبر: ۱۰۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۰
ناسا به تازگی یک فضاپیمای رباتیک را تائید کرده که میتواند از سال 2020 به سوخترسانی ماهوارهها پرداخته و کارهای تعمیراتی آنها را انجام دهد.
ناسا به تازگی یک فضاپیمای رباتیک را تائید کرده که میتواند از سال 2020 به سوخترسانی ماهوارهها پرداخته و کارهای تعمیراتی آنها را انجام دهد.ماموریت Restore-L که نخستین نمونه از نوع خود در مدار پائین زمین است، بطور چشمگیری روش ساخت، نگهداری، تعمیر و اجرایی کردن ماهوارهها را توسط سازمانهای دولتی و خصوصی تغییر خواهد داد.
جالبترین ویژگی این فضاپیمای رباتیک این است که طول عمر ماهوارههای حاضر در مدار را افزایش خواهد داد و از مرگ نابهنگام آنها جلوگیری خواهد کرد.
بر اساس گزارشهای ناسا، Restore-L به جز سوخترسانی مجدد یک هدف دیگر نیز دارد و آن آزمایش فناوریهایی است که در چندین ماموریت مهم آینده ناسا کاربرد دارند. این فناوریها شامل یک سیستم ناوبری مرتبط با پشتیبانی از اویونیک و نرمافزارها و بازوهای رباتیک ماهر هستند.
به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، مشتری کنونی این ماموریت، ماهواره زمینشناسی لندست 7 است.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین