|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۹۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
شهبازی در مورد سهمیه بازیکنان آزاد و خارجی گفت: بازیکنان خارجی مثل فصل گذشته است و 3 بازیکن از قاره های دیگر و یک بازیکن از قاره آسیا می توانند جذب کنند. هر باشگاه هم می تواند در طول فصل بازیکن آزاد به تعداد مجاز جذب کند.
نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران از 25 خرداد آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران زمان نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ دسته اول به طور همزمان در فصل 96-95 از 25 خردادماه آغاز می شود و به مدت 84 روز(12 هفته) ادامه دارد و در روز 15 شهریور 1395 به پایان می‌رسد. در این بازه زمانی باشگاه ها می‌توانند طبق آئین نامه نقل و انتقالات اقدام به جذب بازیکن کنند و بازیکنان هم می توانند از باشگاه اولیه خود جدا شوند و به باشگاه دیگری در این مدت زمانی بروند. مدت زمان نقل وانتقالات به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

در همین رابطه مصطفی شهبازی رئیس کمیته نقل وانتقالات سازمان لیگ درباره زمان بندی نقل و انتقالات گفت: در ماده شش آئین نامه نقل و انتقالات فیفا تاکید شده که بازه زمانی نقل و انتقالات بازیکنان در ابتدای فصل باید حداکثر 12 هفته باشد و زمان نقل و انتقالات نیم فصل هم نباید بیش از چهار هفته طول بکشد. به همین دلیل سازمان لیگ تصمیم گرفت که حداکثر زمان نقل و انتقالات را برای ابتدای فصل 96-95 در نظر بگیرد. این مدت زمان به هیچ عنوان قابل تمدید نیست و با توصیه هیچ شخص و هیچ ارگانی این مدت نقل و انتقالات تغییر نمی کند.

وی در مورد شرایط جذب بازیکنان در فصل 96-95 و علت همزمانی نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ دسته اول گفت: به دلیل اینکه مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول حرفه ای شده است بنابراین مدت زمان نقل و انتقالات هر دو لیگ به طور همزمان برگزار می شود. تیم ها نیز می توانند 18 بازیکن با شرایط سنی آزاد، 9 بازیکن زیر 23 سال و بازیکنان مجاز زیر 21 سال جذب کنند.

شهبازی در مورد سهمیه بازیکنان آزاد و خارجی گفت: بازیکنان خارجی مثل فصل گذشته است و 3 بازیکن از قاره های دیگر و یک بازیکن از قاره آسیا می توانند جذب کنند. هر باشگاه هم می تواند در طول فصل بازیکن آزاد به تعداد مجاز جذب کند.

شهبازی در مورد وضعیت بازیکنان سرباز و محرومان انضباطی و دوپینگی گفت: این بازیکنان اگر در زمان نقل و انتقالات سربازی شان تمام شود و محرومیت و مصدومیتشان در زمان بازه زمانی نقل و انتقالات به پایان برسد می تواند به باشگاه دیگری برود اما اگر پایان محرومیت و مصدومیت و سربازی بازیکنان خارج از زمان نقل و انتقالات باشد تا زمان نقل و انتقالات بعدی حق حضور در باشگاه جدید را ندارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین