|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۹۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
"پارک گون هی" در همایش تجاری ایران و کره جنوبی که امروز - سه‌شنبه - در هتل اسپیناس با حضور فعالان تجاری دو کشور برگزار شد، گفت: کره و ایران در طول تاریخ در زمینه های مختلف با یکدیگر رفت و آمد داشته اند.
رئیس جمهور کره جنوبی از اعلام امادگی شرکت‌های کره‌ای برای همکاری و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران خبر داد.

 "پارک گون هی" در همایش تجاری ایران و کره جنوبی که امروز - سه‌شنبه - در هتل اسپیناس با حضور فعالان تجاری دو کشور برگزار شد، گفت: کره و ایران در طول تاریخ در زمینه های مختلف با یکدیگر رفت و آمد داشته اند.

وی ادامه داد: در دوران جدید روابط دو کشور بر اساس اعتماد بیشتری پیش رفته و در دهه 70 کره پروژه هایی از جمله پالایشگاه اصفهان را انجام داد. امروز نیز بیش از 239 نفر از فعالان اقتصادی کره همراه من به ایران آمدند و هدف از این سفر جستجوی موفقیت های مشترک بین دو کشور است.

رئیس جمهور کره جنوبی با بیان اینکه دو کشور در زمینه همکاری های اقتصادی به دنبال گسترش روابط و سرمایه گذاری مشترک هستند، گفت: در سال 2011 تجارت دو کشور 17.4 میلیارد دلار بود که در سال 2015 به دلیل تحریم ها این رقم به 6.1 میلیارد دلار کاهش یافت اما اکنون امکان گسترش روابط تجاری وجود دارد.

پارک گون هی با اشاره به برخی تفاهم نامه های جدید میان ایران و کره جنوبی ادامه داد: تفاهم نامه جدید گمرکی میان دو کشور از ترخیص سریع کالا حمایت می‌کند و همچنین با تفاهم نامه امضا شده در زمینه حمل و نقل، سختی هایی که در روابط دو کشور در این بخش وجود داشت کاهش پیدا می کند.

وی افزود: همچنین قرار است میز ایران در کره و میز کره در ایران برای پرداختن به مسائل مدیریتی ایجاد شود.

رئیس جمهور کره جنوبی به ظرفیت های ایران در زمینه انرژی اشاره کرد و گفت: ایران قصد دارد تا سال 2020 حدود 185 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند که شرکت های کره می توانند با توجه تکنولوژی مناسب حضور موثری در این صنایع داشته باشند و همکاری های دو کشور در بخش انرژی ثمرات متقابلی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کره برای حمایت از شرکت ها یک بسته 25 میلیارد دلاری را آماده کرده است که امیداواریم فعالان اقتصادی برای همکاری های دو جانبه از آن استفاده کنند.

رئیس جمهور کره جنوبی در بخش دیگری از صحبت هایش به امکان تعاملات فرهنگی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه های فرهنگی، ورزشی و فناوری اطلاعات نیز شرایط برای همکاری ایران و کره فراهم است. تعداد بازیکنان تکواندو ایران بسیار افزایش یافته است و من شنیده ام که مردم ایران به سریال های کره ای بسیار علاقه دارند و 90 درصد از مردم ایران سریال جواهری در قصر را دیده اند.

وی افزود: بر اساس تفاهم های فرهنگی امضا شده بین دو کشور امیدواریم گسترش روابط فرهنگی اتفاق بیفتد و نتایج آن به کشورهای خاورمیانه نیز برسد. از طرف دیگر نیز ایران برای دوران پسا نفت روی حوزه آی سی تی تمرکز دارد و کره در این زمینه می تواند شریک خوبی برای ایران باشد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین