|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
چند روزی است که پیامی در شبکه‌های مجازی مبنی بر حمله شدید داعش به سامرا منتشر شده است و از شیعیان درخواست می‌شود تا دعای فرج را برای دور شدن سامرا از بلا بخوانند.
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت خبر حمله داعش به سامرا و محبوس شدن زائران ایرانی در حرم مطهر را تکذیب کرد.

چند روزی است که پیامی در شبکه‌های مجازی مبنی بر حمله شدید داعش به سامرا منتشر شده است و از شیعیان درخواست می‌شود تا دعای فرج را برای دور شدن سامرا از بلا بخوانند.

 متن پیام را در زیر می‌خوانید:

«متاسفانه از ساعاتی پیش داعش به صورت تمام عیار به سامرا حمله کرده است. تا الان 51 نفر از ارتش عراق شهید شدند. درگیری شدید ادامه دارد. ظاهرا قصد تعرض به حرمین عسگریین رو دارند. داعش هم صفحه توییتر دارد هم فیسبوک؛ الان در اخبارشان در سایت هایشان شدیدا اعلام می کنند که برای حرم آمدند.

درگیری بسیار شدید است. 4 محله سامرا تحت کنترل تروریست ها است. اخبار حاکی از تلاش برای محاصره حرم سامراست.

زوار ایرانی و پاکستانی داخل حرم مانده و حرم را بسته اند.

در خبرهایشان زده‌اند ساختمان‌های دولتی سامرا را گرفتند. همین الان در صفحه فیسبوک داعش خبر زدند که اکثر مکان‌های سامرا را گرفتند. ارتش عراق دارد نیرو اعزام می کند. برای نابودی وهابیت و آزادی سامرا و حرمین دعا کنید.

دوستان سلام.

برای دور شدن بلا از شهر مقدس سامرا به ویژه حرم مطهر پدر و جد بزرگوار امام زمان عجل الله تعالی فرجه دعای فرج را بخوانیم تا به برکت این دعا خداوند متعال خطرات را از حرمین عسکریین دور نماید.»

خبرنگار فارس در تماسی با مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت صحت و سقم این خبر را پرسید.

محسن نظافتی این خبر را از اساس تکذیب کرده است.

از سویی بنا به گفته مسئولین حج و زیارت هیچ زائر ایرانی به سامرا اعزام نمی‌شود و این مکان خالی از زوار ایرانی است.

اکنون تعدادی از ایرانیان تحت نظارت ستاد بازسازی عتبات در حرم مطهر سامرا مشغول بازسازی مکان‌های آسیب‌دیده حرم هستند. در ضمن ساخت گنبد مبارک این حرم مطهر نیز به اتمام رسید و در هفته گذشته از آن رونمایی شد.

دعا برای فرج مولا و مقتدایمان حضرت حجت بن‌الحسن(عجل الله تعالی فرجه) در همه مکان‌ها و زمان‌ها خوب است ولی احتمال می‌رود که پس از انتشار این خبر یکی از کاربران بی‌اطلاع دعا را ضمیمه این خبر کرده و آن را در صفحات اجتماعی منتشر کرده است.

به همین سبب انتشار این اخبار در فضاهای مجازی فقط باعث تاثر بیشتر مسلمین جهان به ویژه شیعیان می‌شود و باید ریشه‌یابی شود تا مشخص شود این اخبار از سوی کدام گروه و با کدام انگیزه منتشر می‌شود.



منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین