|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۶۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
وی با اشاره به اینکه انتقال پادگان تیپ 77 مشهد به صورت کامل به 150 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است، گفت: با توجه به اینکه هزینه انتقال پادگان‌ها باید از راه فروش پادگان‌های قبلی تامین شود ما در تلاش هستیم تا هرچه زودتر این هزینه‌ها را تامین کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اخیراً‌ تحرکاتی از حضور داعش در کشورهای همسایه شرقی ما مشاهده شده است، گفت:‌ با توجه به رصدهای اطلاعاتی تحرکات داعش می‌توانیم بگوییم که نیروهای مسلح برای مقابله با دشمن غافلگیر نمی‌شوند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در حاشیه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروهای داعش در برخی از کشورهای هم‌مرز با شرق ایران حضور یافتند، اظهار کرد: ما هم اکنون در حال رصد تمامی فعالیت‌ها هستیم و با توجه به قابلیت‌ها و رصدهای اطلاعاتی می‌توانیم بگوییم که نیروهای مسلح برای مقابله با دشمن غافلگیر نمی‌شوند.

به گزارش فارس وی با بیان اینکه هم اکنون با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبه‌رو هستیم، گفت: در گذشته و با حضور آمریکا در منطقه ما با تهدیدی به نام تهدید در فضای ناهم‌تراز روبه‌رو بودیم اما هم اکنون با توجه به اینکه آمریکایی‌ها منطقه را ترک کرده‌اند با چهره جدیدی از جنگ‌ها به نام جنگ‌های نیابتی روبه‌رو هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: بازیگران این جنگ‌ها گروهک‌های تروریستی و تکفیری هستند که در رأس آنها گروهک داعش قرار دارد.

پوردستان اظهار کرد:‌ اخیراً‌ تحرکاتی از حضور داعش در کشورهای همسایه شرقی ما مشاهده شده است و نیروهای مسلح باید متناسب با این تهدیدات خود را آماده کنند.

وی به موضوع آماده بودن نیروهای نظامی و ثمرات آن برای کشور اشاره کرد و گفت:‌ نخستین برکت آماده بودن نیروهای نظامی اعتماد به نفسی است که برای خود نیروهای مسلح به وجود می‌آید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: دومین ثمره این آمادگی امنیت زبانی است که برای مردم به وجود می‌آید زیرا زمانی که مردم برادران نیروهای مسلح خود را با آمادگی کامل در پادگان‌ها می‌بینند با وجود رجزخوانی‌های دشمن نگران نمی‌شوند.

پوردستان با اشاره به سومین ثمره آماده بودن نیروهای نظامی عنوان کرد:‌ سومین برکت این آمادگی نیروی بازدارندگی است که در دشمن به وجود می‌آید زیرا دشمن زمانی که آمادگی ما را ببیند قدرت حمله از او گرفته می‌شود.

وی به حادثه 11 سپتامبر سال 1991 اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در آن زمان با نیروی انسانی و تجهیزات فراوان به منطقه نیامدند که افغانستان و یا عراق را تصرف کنند بلکه آنها برای حمله به جمهوری اسلامی ایران آمده بودند اما ظرفیت‌های دفاعی، قابلیت‌های عملیاتی و مؤلفه‌های قدرت در ایران اجازه این کار را به آنها نداد و مجبور شدند مسیر خود را کج کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: پادگان‌ها مکان‌های مقدسی هستند که سربازان ما قابلیت‌های رزمی خود را در آنجا ارتقاء می‌دهند بنابر این ما پادگان‌ها را نیاز داریم تا قابلیت‌های رزمی و دفاعی جوانان ارتقاء یابد تا بتوانند به مأموریت‌ خود که دفاع از سرحدات جمهوری اسلامی ایران است عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله جابه‌جایی پادگان‌ها اظهار کرد: با عنایت‌های فرماندهی کل قوا و ستاد ارتش اقدامات ارزنده‌ای در جهت جابه‌جایی پادگان‌ها به خارج از شهرها انجام گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در طول 5 سال گذشته پادگان‌هایی نظیر مرکز آموزش بیرجند، لشگر زاهدان و تیپ 188 در اولویت جابه‌جایی قرار گرفته‌اند که به صورت کامل به مکان‌های جدید منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه تیپ پیاده ایلام و پادگان کهنوج نیز در سال جاری به مکان‌های جدید خود منتقل می‌شود، گفت: پادگان‌های قزوین،‌ زنجان و هوابرد بجنورد نیز از جمله پادگان‌های در شرف تأسیس هستند.

پوردستان ادامه داد: با توجه به شکل جدید تهدیدات بسیاری از پادگان‌های ارتش در کشور نیازمند جابه‌جایی هستند.

وی با اشاره به اینکه انتقال پادگان تیپ 77 مشهد به صورت کامل به 150 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است، گفت: با توجه به اینکه هزینه انتقال پادگان‌ها باید از راه فروش پادگان‌های قبلی تامین شود ما در تلاش هستیم تا هرچه زودتر این هزینه‌ها را تامین کنیم.

پوردستان ادامه داد: در گذشته کار انتقال پادگان‌ها کمی کند پیش می‌رفت اما هم اکنون می‌توانیم بگوییم که ظرف یک پروسه پنج تا هفت ساله تمامی پادگان‌های مدنظر ستاد کل نیروهای مسلح منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لشکر 77 استان تقریباً به صورت کامل منتقل شده است، ادامه داد: ما برای خراسان رضوی ظرفیت‌های عملیاتی خوبی را دیده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: برای انتقال تمامی پادگان‌های کشور مبلغی برابر چند صد هزار میلیارد تومان نیاز است اما چون عملیات انتقال فاز به فاز انجام می‌شود می‌توانیم این هزینه را تامین کنیم اما مقوله واگذاری زمین‌ها پروسه خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 22 پادگان در کل کشور آماده فروش است، گفت: اگر برای این پادگان‌ها مشتری وجود داشته باشد، آنها را خواهیم فروخت.



منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین