|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۵۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
اهالی و مسئولان ورزش ایران با حضوری باشکوه در ورزشگاه شیرودی با پیکر مرحوم "مصطفی داوودی" رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی وداع کردند.
جامعه‌ی ورزش کشور در حضوری باشکوه با رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی وداع کردند.

اهالی و مسئولان ورزش ایران با حضوری باشکوه در ورزشگاه شیرودی با پیکر مرحوم "مصطفی داوودی" رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی وداع کردند.

در این مراسم محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، مناف هاشمی و عبدالحمید احمدی معاونان وزیر ورزش،‌ کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المیپیک، مهندس مهرعلیزاده‌، بهرام افشارزاده، محمدرضا طالقانی، پولادگر، داورزنی، یزدانی خرم، هاشمی‌طبا، غفوری فرد، گرشاسبی، جعفر کاشانی، صفار هرندی، محمد مایلی‌کهن، علی فتح‌الله‌زاده، علی مرادی و سایر مدیران و مسوولان ورزش کشور به همراه ورزشکاران برخی از رشته‌های ورزشی حضور داشتند.

دکتر احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم به نمایندگی از جامعه ورزش کشور به ایراد سخن پرداخت و گفت: مصطفی داوودی مرد بزرگی بود که از ویژگی‌های والای انسانی برخوردار بود. او عاشق خدمت‌گذاری بود و این را اثبات کرده بود. چه با مسئولیت بزرگی که به عنوان معلمی داشت و چه با مسئولیت‌هایی که در ورزش بر عهده او گذاشته شد.

وی ادامه داد: من به نمایندگی از مسئولان، جامعه ورزش و رسانه‌های کشور این مصیبت را به خانواده او تسلیت می‌گویم.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سال‌ها حضور پررنگ و موثر آن مرحوم در ورزش کشور، زحمات وی برای ورزش را کم‌نظیر خواند و از خداوند منان برای او مغرفت و برای بازماندگان تصلی خاطر و صبر آرزو کرد.

در ادامه پرویز فیروزپور رئیس اسبق فدراسیون کشتی به عنوان یکی از دوستان مرحوم نیز طی سخنانی گفت: درباره شخصی که 50 سال با او دوست بودم صحبت کردن بسیار سخت است. داوودی آدمی خودساخته بود و عاشق خدمت کردن به کشورش بود. از مسئولان می‌خواهم تا به فکر کسانی باشند که خدمت کردند نه این‌که اکنون که فوت شده‌اند دور جنازه‌اش جمع شوند. در واقع پیشکسوتان بزرگ ایران را قدر بدانیم.

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک نیز درباره شخصیت مصطفی داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: او به عنوان یک معلم کار خود را آغاز کرد و برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم تلاش بسیاری کرد. یک زمانی نیز به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک فعالیت داشت. پس از آن نیز به عنوان رئیس فدراسیون با قشر خاصی از ورزشکاران (ناشنوایان) سروکار داشت. از او ویژگی‌های خوبی به یادگار مانده و من نیز فقدان این شخصیت را به خانواده او و جامعه ورزش تسلیت می‌گویم.

هاشمی یکی از مهمترین ویژگی‌های مرحوم داوودی را بزرگواری‌اش دانست که همواره در طول دوران حضورش در ورزش آن را بارها و بارها اثبات کرده بود.

محسن مهرعلیزاده ریس سابق سازمان تربیت بدنی نیز در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: مرحوم داوودی از افراد بسیار متدین، کاردان و کارشناس بود. او شخصیتی بسیار خودساخته داشت و به مسائل اجتماعی و فرهنگی آگاه بود.

جامعه ورزش کشور پس وداع با مرحوم مصطفی داوودی پیکر وی را در ورزشگاه شهید شیرودی گرداندند و پس از آن برای خاکسپاری به بهشت زهرا (س) منتقل شد.

یکی از نکات جالب توجه این مراسم، حضور کمرنگ رسانه‌ها، خصوصا رسانه ملی بود به گونه‌ای که هیچ دوربین تلویزیونی در این مراسم حضور نداشت.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین