|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۵۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
ماری با حدود 43 متر طول و 6 متر پهنا در کرج به حالت نیمه جان پیداشد.
این مار غول پیکر که به " مگامارمالاد" شهرت دارد، 1 هفته قبل در نزدیکی سد کرج به حالت نیمه جان کشف شد. این مار آریایی (Persian Skate) که حدود 43 متر طول و 6 متر پهنا دارد، تنها بازمانده نوع خود و به گفته دانشمندان 103 ساله است! خبرها حاکی از آن است که مگامارمالاد بعد از دریافت تنفس مصنوعی، در وضیعت بهتری به سر می برد و به زودی در باغ وحش ارم به نمایش گذاشته خواهد شد.

کشف مار عظیم الجثه در کرج

البته این مطلب شایعه است اما گاهی اوقات آنچنان هوش و حواسها را برده که خیلی زود دهان به دهان می چرخد و گاهی واقعی به نظر میرسند. دنیای مجازی نیز در شایعه سازی پیش قدم است و با استفاده از فریب‌های رایانه‌ای و تغییر تصاویر در فتوشاپ‌ها به بازی با افکار مردم میرود.

از مدتها قبل گروهی با استفاده از ترفندهای رایانه‌ای، ایمیلی به مشترکان ایرانی فرستادند که در آن به کشف بزرگترین مار جهان در سد کرج اشاره شده بود. عکس‌ها نشان میداد که این مار غولپیکر را روی تریلر ارتش گذاشته و در حال جابه‌جایی آن هستند. شایعه پردازان نوشته هایی داشتند که نوع آن نشان میداد سعی دارند کشف چنین ماری در سد کرج را واقعی جلوه دهند.

ولي واقعيت چيست؟

کسانی که این شایعه را ساخته و پرداخته​‌اند عکس‌های مار غولپیکر را زیرکانه دستکاری کرده و به گونه ای که اگر عکس‌های واقعی را انتشار میدادند همه پی میبردند که این مار واقعی نیست.

در عکسهای اصلی دیده میشود که نیروهای ارتش، خودرو و مار همگی پلاستیکی و اسباب بازی هستند که برای ساخت یک فیلم عروسکی انیمیشن ساخته شده‌اند که البته گفته میشود همگی تصاویر متعلق به کشور اندونزی است. از این بگذریم که این عروسکها متعلق به چه فیلم و چه کشوری هستند اما یک سؤال بزرگ مطرح است و آن اینکه گروهی که با دیدن این تصاویر شایعه پیدا شدن مار غولپیکر در سد کرج را مطر کرده‌اند چه انگیزهای داشته‌اند؟! شاید یک تفریح و سرگرمی کلید این شایعه را دامن زده است! البته بارها و بارها در ایران و حتی کشورهای دیگر شایعه‌های عجیب و غریب به گوش میرسد که برخی به اعتقادات و خرافات اقشار جامعه برمیگردد. شایعه مار غولپیکر ایران اگرچه با دیدن تصاویر، واقعی به نظر میرسد، اما پایه و اساس ندارد و بازیگران این شایعه توانستند با دروغی بزرگ افکار دیگران را به بازی بگیرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین