|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
آنچه که ما به آن نیاز داریم دیپلماسی جدی است نه اتهام زنی شخصی. تولد نوزاد تازه متولد شده ات را تبریک می گویم. امیدوارم شما و خانواده ات در کنار او در آرامش لذت ببرید.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد در واکنش به انتقادهای شخصی و خارج از عرف دیپلماتیک تام کاتن سناتور تندرو و تازه کار جمهعوریخواه آمریکایی ، در مطلبی در صفحه توییتر خود تولد فرزند تازه به دنیا آمده او را تبریک گفت.

به گزارش پولیتیکو در پی توییت کردن محمد جواد ظریف از سوی تام کاتن و انتقادهای چند باره و خارج از عرف و ادب این سناتور تندرو آمریکایی از ظریف ، وزیر امور خارجه ایران در یک توییت خطاب به او نوشت:" آنچه که ما به آن نیاز داریم دیپلماسی جدی است نه اتهام زنی شخصی. تولد نوزاد تازه متولد شده ات را تبریک می گویم. امیدوارم شما و خانواده ات در کنار او در آرامش لذت ببرید."



پاسخ ظریف به سناتور دلواپس آمریکایی: تولد نوزادت مبارک


گفتنی است تام کاتن سناتور جمهوریخواه تندرو که 37 سال دارد در دو روز گذشته با توییت کردن چند باره ظریف از او خواست تا برای مناظره به واشنگتن برود. او همچنین پا را از دایره مسایل عمومی فراتر گذاشت و با طرح اتهامات شخصی و بی اساس علیه وزیر امور خارجه ایران، او را به فرار از ایران در زمان جنگ با عراق به بهانه تحصیل در آمریکا متهم کرد. توییت هایی که به نظر می رسد  با عصبانیت نوشته شده و قصد آن به واکنش واداشتن عالی ترین مقام دیپلماتیک ایران بود.

با این حال ظریف تنها روز گذشته در یک توییت پاسخ همه انتقادها و حملات شخصی کاتن را داد.



کاتن که چند ماهی نیست که به سنای آمریکا راه یافته مبدع ایده نگارش نامه 47 سناتور جمهوریخواه خطاب به رهبران ایران بود که در آن نامه با انتقاد از توافق احتمالی هسته ای به رهبران ایران هشدار داده شده بود توافق با اوباما موقتی است و رییس جمهور جمهوریخواه بعدی آمریکا می تواند تنها با یک امضا همه قول و قرارها و توافق دولت اوباما در موضوع هسته ای را لغو کند.

نگارش این نامه در یک ماه گذشته بارها با انتقاد کاخ سفید و شخص اوباما مواجه شده و رییس جمهور آمریکا در هفته اخیر و در مراسم شام با خبرنگاران در هتل هیلتون واشنگتن به کنایه و طنز بار دیگر در انتقاد از نگارش این نامه گفت 47 تن از مقامات ایران برای آشنا کردن سناتورها با قانون اساسی آمریکا، برای آنها نامه بنویسند.

پاسخ ظریف به سناتور دلواپس آمریکایی: تولد نوزادت مبارک



این سناتور جمهوریخواه روز دوشنبه صاحب یک فرزند پسر (به نام گابریل) شده است.
منبع:عصرایران
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
0
1
موتوا بغيظكم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین