|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
حمیدرضا عراقی افزود: با گازرسانی به این تعداد خانوار در روستاهای کشور سالانه از مصرف سه میلیارد لیتر نفت سفید و ١,٥ میلیون تن گاز مایع جلوگیری می شود.
وزارت نفت با هدف تحقق صرفه جویی ٢,٥ میلیارد دلاری در مصرف سوخت و در گام نخست، امسال گازرسانی به ٨٠٠ هزار خانوار روستایی را انجام خواهد داد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هم اکنون ٢,٤ میلیون خانوار فاقد گاز در کشور وجود دارد که گازرسانی به این تعداد خانوار تا سه سال آینده با اعتبار ٤.٧ میلیارد دلار انجام می شود.

حمیدرضا عراقی افزود: با گازرسانی به این تعداد خانوار در روستاهای کشور سالانه از مصرف سه میلیارد لیتر نفت سفید و ١,٥ میلیون تن گاز مایع جلوگیری می شود.

صرفه جویی ٢,٥ میلیارد دلاری با گازرسانی به روستاها

وی با بیان این که پس از اجرای بند «ق»، روستاهای بالای ٢٠ خانوار تحت پوشش شبکه گاز قرار می گیرند، یادآور شد: با جایگزینی گاز با این فرآورده ها، ٢,٥ میلیارد دلار در سال صرفه جویی ارزی ایجاد می شود.

عراقی با بیان این که اعتبار اجرای این پروژه از محل بند «ق» تامین می شود، تاکید کرد: این طرح از جمله پروژه هایی است که در شورای اقتصاد تصویب شده و اعتبار آن از محل صرفه جویی در مصرف سوختهای مایع و با همکاری بخش خصوصی فراهم می شود.

به گفته معاون وزیر نفت، این خانوارها در شهرها و روستاهایی هستند که از شبکه گاز دور بودند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بررسی اقتصادی نشان می دهد که گازرسانی به این روستاها به دلیل صرفه جویی در مصرف فرآورده های نفتی توجیه اقتصادی دارد و اعتبارهای هزینه شده در این پروژه از فروش این محصولات قابل بازگشت است.

عراقی ادامه داد: برای گازرسانی به این مناطق از روشهای مختلفی از جمله خط لوله و سی ان جی استفاده می شود.
منبع: شانا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین