|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
عربستان سعودی از تاریخ 26 مارس(6 فروردین) ، تجاوز گسترده به خاک یمن را با حمله هوایی به این کشور آغاز کرد.
عربستان سعودی دیروز شنبه در بیست و سومین روز حمله ددمنشانه خود به یمن صفحه دیگری از جنایات خود را ورق زد و استان صعده را با بمب های شیمیایی هدف قرار داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی یمنی پرس، جنگنده های متجاوز سعودی دیروز همچنین بازارهای عمومی ، مراکز تجاری و اماکن گردهمایی مردم و تاسیسات زیربنایی یمن را بمباران کردند.

رژیم سعودی که از ادامه حملات هوایی خود علیه یمن و یمنی ها تاکنون چیزی جز کشتار مردم بی دفاع و بی گناه به دست نیاورده ، به استفاده از تسلیحات شیمیایی ممنوعه ، روی آورده است.

جنگنده های متجاوز سعودی - آمریکایی برخی از مناطق استان صعده را با بمب های شیمیایی هدف قرار دادند. این بمب ها قبل از آنکه به زمین اصابت کنند، دود سیاهی از آنها به آسمان متصاعد می شد که به گفته کارشناسان نظامی ، بیانگر وجود گازهای مسموم در آن هاست.

به گفته منابع محلی، جنگنده ها این بمب ها را با چتر پرتاب می کردند.

از سوی دیگر ، مردم ، در استانهای عمران و شهرهای شبام کوکبان ، الطویله ، الرجم و الخبت در استان المحویت در محکومیت جنگ شعله ور شده توسط عربستان و آمریکا علیه یمن و قطعنامه شورای امنیت در حمایت از کشورهای متجاوز تظاهرات گسترده ای برپا کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها، ایستادگی ملت و قهرمان آفرینی ها و جانفشانی های ارتش و کمیته های مردم در برابر نیروهای متجاوز و تروریستی تکفیری را گرامی داشتند.

مردم شرکت کننده در تظاهرات تاکید کردند که این حمله ددمنشانه نمی تواند آنها را تسلیم کند.

تظاهرکنندگان از تمام اقشار ملت یمن خواستند تا با یکدیگر همکاری داشته و در برابر قدرتهای تجاوزگر در یک صف واحد ایستادگی کنند.

عربستان سعودی از تاریخ 26 مارس(6 فروردین) ، تجاوز گسترده به خاک یمن را با حمله هوایی به این کشور آغاز کرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای سعودی و همپیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند.

در این تجاوز گسترده، جنگنده های10 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا، جنگنده های ارتش عربستان را در حمله به یمن همراهی می کنند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین