|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
وزیر نفت درباره علت عدم تمایل ایران به صادرات گاز به اروپا اظهار کرده است که " آنها(اروپایی‌ها) می‌خواهند «مرده‌خوری»کنند، برهمین اساس اولویت صادرات گاز کشور با کشورهای همسایه است."
علی‌رغم اعلام تمایل ظریف برای صادرات گاز کشور به اتحادیه اروپا، وزیر نفت صادرات گاز به این قاره را مشروط کرد و گفت:" آنها(اروپایی‌ها) می‌خواهند «مرده‌خوری»کنند، برهمین اساس اولویت صادرات گاز کشور با کشورهای همسایه است."

 اگرچه محمدجواد ظریف؛ وزیر امورخاجه اعلام کرده است که " ایران می تواند در زمینه تامین نیازهای گازی، به عنوان یک شریک قابل اعتماد و ثابت برای جامعه اروپایی ایفای نقش کند" اما بیژن نامدار زنگنه؛ وزیر نفت تأکید کرده است که ایران در این شرایط به اروپا گاز صادر نمی‌‌کند.

علی‌رغم اینکه صنعت نفت ایران و صادرات محصولات مرتبط با آن مورد تحریم شدید اتحادیه اروپا قرار گرفته است اما این اتحادیه اعلام کرده است که این تحریم‌ها شامل صادرات گاز ایران نمی‌شود.

قطعاً یکی از دلایل اروپایی‌ها برای چنین تصمیمی کاهش وابستگی خود به گاز روسیه و تنوع بخشی به  منابع تأمین انرژی است. بر این اساس با توجه به حجم ذخایر گاز  کشور - اولین کشور دارنده ذخایر گازی در جهان - این اتحادیه در صورت واردات گاز ایران می‌تواند به منبع مطمئنی از انرژی دست یابد.

در همین زمینه هم اروپا مذاکراتی با مدیران نفتی کشور داشت اما زنگنه اعلام کرده است که ایران در این شرایط تمایلی به صادرات گاز به اروپا ندارد.

وزیر نفت درباره علت عدم تمایل ایران به صادرات گاز به اروپا اظهار کرده است که " آنها(اروپایی‌ها) می‌خواهند «مرده‌خوری»کنند، برهمین اساس اولویت صادرات گاز کشور  با کشورهای همسایه است."

زنگنه برای صادرات گاز ایران به قاره اروپا تأکید کرده است: "اروپا همیشه جزو بازارهای صادراتی ایران است اما تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود نمی‌توان به این اتحادیه گاز صادر کرد."



منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین