|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۸
کد خبر: ۳۷۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴
رجب طیب اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با هنیه ضمن اعلام همبستگی کامل با ملت فلسطین، اعلام کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست مردم غزه و انتقال مجروحان به ترکیه برای درمان و تلاش برای تحقق آتش‌بس در غزه در اسرع وقت دریغ نخواهد کرد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شامگاه شنبه تلفنی در رابطه با آخرین تحولات اوضاع نوار غزه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با هنیه ضمن اعلام همبستگی کامل با ملت فلسطین، اعلام کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست مردم غزه و انتقال مجروحان به ترکیه برای درمان و تلاش برای تحقق آتش‌بس در غزه در اسرع وقت دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین اشاره کرد که راه حل دائم برای قضیه فلسطین تنها از رهگذر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس ممکن خواهد بود و ترکیه به تلاش در این راستا در محافل بین‌المللی ادامه می‌دهد.

اسماعیل هنیه نیز از اردوغان به خاطر این تماس تلفنی تشکر کرد و گفت که ریشه همه مشکلات، ادامه اشغالگری در سرزمین فلسطین و اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی در قدس، و مسجد الاقصی، تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد، جنایات علیه اسرا و ادامه محاصره غزه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین