|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۵
کد خبر: ۳۶۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
پیشتر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با رسانه‌های روسی گفته بود تا زمانی که نیروهای ترکیه از شمال سوریه خارج نشوند با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار نخواهد کرد.

ایرنا: وزیر خارجه ترکیه از به تعویق افتادن نشست چهارجانبه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه درباره سوریه که قرار بود به میزبانی مسکو برگزار شود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، «مولود چاووش اوغلو» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرف روسی خواستار به تعویق افتادن نشست چهارجانبه درباره سوریه که قرار بود در سطح معاونان وزرای خارجه کشورهای روسیه، ترکیه، ایران و سوریه برگزار شود، شد.

به گفته وزیر امور خارجه ترکیه، دلیل این درخواست آماده نبودن روسیه برای میزبانی این نشست عنوان شده است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه آنجا (مسکو) بود و ممکن است تصمیم مشترکی گرفته باشند و گفتند بعدا" آن را برگزار خواهیم کرد و ما موافقت کردیم.

وی افزود: ما منتظر هستیم تا مسکو تاریخ نشست را مشخص کند برای اینکه آن‌ها پیشنهاد برگزاری این نشست را داده‌اند و آن‌ها میزبان این نشست هستند.

براساس اعلام پایگاه خبری عربی ۲۱، قرار بر این بود نشست یاد شده در روزهای ۱۵ و ۱۶ مارس با حضور معاونان وزیران امور خارجه ایران، ترکیه، روسیه و سوریه به میزبانی مسکو برگزار شود.

پیشتر روزنامه «الوطن» سوریه برگزاری نشست چهارجانبه در تاریخ مشخص شده را بعید دانسته و دلیل آن راعدم دریافت تضمین‌هایی برای تحقق مطالبات سوریه از جمله جدول زمانبندی خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه عنوان کرده بود.

پیشتر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با رسانه‌های روسی گفته بود تا زمانی که نیروهای ترکیه از شمال سوریه خارج نشوند با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار نخواهد کرد.

وی به خبرگزاری روسی ریانووستی گفته بود که هر دیداری با رسیدن به این مرحله که ترکیه به وضوح و بدون هیچ ابهامی آماده خروج کامل از خاک سوریه باشد، مرتبط است.

بشار اسد با اشاره به مخالفان دولت سوریه که مناطق شمال این کشور را تحت کنترل دارند گفت که ترکیه باید از حمایت از تروریسم دست بردارد.

وزرای دفاع ترکیه و سوریه در اواخر دسامبر برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ در مسکو با حضور همتای روس خود با یکدیگر دیدار کرده بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین