|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۳۵۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به انجام غربالگری ناشنوایی، اظهار کرد: از زمان آغاز این غربالگری ورود دانش‌آموزان ناشنوا به مدارس کاهش پیدا کرده است.


ایسنا: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از مرگ سالانه ۲۲ هزار نفر در کشور به علت اضافه وزن خبر داد.

کوروش اعتماد پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه در دومین مجمع سلامت استان همدان، اظهار کرد: بیماری‌های غیرواگیردار سالانه باعث مرگ ۳۸ میلیون نفر در جهان می‌شود که مربوط به جمعیت کمتر از ۷۰ سال است.

وی تصریح کرد: دیابت، بیماری‌های عروقی- قلبی، سرطان، بیماری‌های تنفسی و سلامت روان از بیماری‌های غیرواگیردار است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ادامه داد: فعالیت فیزیکی پایین، غذای ناسالم، مصرف دخانیات، آلودگی هوا و سوءمصرف الکل از دلایل ابتلا به این بیماری‌هاست.

وی با بیان اینکه سوءمصرف الکل در یک سال ۲۹۴۷ نفر را در کشور می‌کشد و اگر ۱۰ درصد کم شود جلوی مرگ ۳۰۰ نفر را می‌گیریم، توضیح داد: سالانه ۱۶ هزار نفر در کشور به علت عدم فعالیت بدنی، ۱۲ هزار به علت مصرف بیش ار حد نمک، ۱۶ هزار نفر به علت مصرف دخانیات و ۲۲ هزار نفر به علت اضافه وزن فوت می‌کنند.

اعتماد با اشاره به تبلیغ مواد غذایی ناسالم، مطرح کرد:

در برنامه‌های پنجم توسعه این فعالیت‌ها طبق قانون مجاز نیستند و برای اینها عوارض و مالیات تدوین شده که در حوزه سلامت هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایران و جهان عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در حال تغییر است، مطرح کرد: در حال حاضر سرطان و بیماری‌های ناشی از عدم فعالیت، در رتبه بالاتری قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به انجام غربالگری ناشنوایی، اظهار کرد: از زمان آغاز این غربالگری ورود دانش‌آموزان ناشنوا به مدارس کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هزینه در حوزه بهداشت سرمایه‌گذاری است، مطرح کرد: غربالگری تیروئید باعث شده از عقب ماندگی ذهنی پنج میلیون کودک جلوگیری شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین