|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۳۵۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد و چهارباغ با عنوان اینکه ما نظام را به خاطر دو سه نفر، فدا نمی کنیم، افزود: اعلام کردم اگر به جمع بندی برسیم در هر وضعیتی که بود، واقعیت را به صورت امانت به مردم انتقال می دهیم و تعارف نداریم.


ایلنا: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و نماینده البرز در مجلس با عنوان اینکه اجازه دخالت هیچ کشور خارجی را در مسایل داخلی نمی دهیم، گفت: ای کاش ابتدای اتفاق مرگ مهسا امینی، فرمانده انتظامی و یا مسئولان بابت این موضوع یک عذرخواهی می کردند.

علی حدادی در نشست خبری با اصحاب رسانه به ناآرامی های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات دو ماه گذشته، بحث حجاب نبود اما بهانه‌ای برای اغتشاش شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر چرایی عدم تسلطش در قرائت گزارش دلایل فوت مرحومه مهسا امینی، گفت: در صحن مجلس ۳۰دقیقه گزارش بررسی کمیسیون که سند ملی در مورد مرگ مهسا امینی بود، قرائت کردم که شامل هزار و ۸۰۰ ثانیه است و شبکه های "اینترنشنال"، "بی بی سی" و "منوتو" از کل گزارش، حدود ۳۰ ثانیه که شامل اصطلاحات تخصصی بود را که قبول دارم اشتباه شد، انتخاب و منتشر کرد.

گزارش مرگ مهسا امینی، سند قطعی بود

وی افزود: از این سند ملی دفاع می کنم چراکه حدود ۲۰ روز به طور جامع دلایل مرگ مهسا امینی بررسی شد و در این ارتباط هیچ ملاحظه ای صورت نگرفت.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد و چهارباغ با عنوان اینکه ما نظام را به خاطر دو سه نفر، فدا نمی کنیم، افزود: اعلام کردم اگر به جمع بندی برسیم در هر وضعیتی که بود، واقعیت را به صورت امانت به مردم انتقال می دهیم و تعارف نداریم.

حدادی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر پیگیری ملاحظات گزارش ذکر شده که مورد تاکید رئیس مجلس نیز بود، تصریح کرد: در گزارش ذکر شده، بررسی رفت و آمد ون های گشت ارشاد، بیمارستانی که مهسا امینی بستری شد، گزارش پزشک قانونی و حتی در تحقیقات محلی با تاکسیران های اطراف صحبت شد و در جمع بندی کلی، سندی که در مجلس قرائت شد، سند محکم بود.

ای کاش فرمانده انتظامی عذر خواهی می کرد

نماینده البرز در مجلس با یادآوری عذرخواهی سردار حاجی زاده بابت شلیک موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی ادامه داد: ای کاش ابتدای اتفاق مرگ مهسا امینی، فرمانده انتظامی و یا مسئولان بابت این موضوع یک عذرخواهی می کردند.

وی با عنوان اینکه محورهایی که در بخش هایی از گزارش آمده، کامل و جامع بود و دفاع هم می کنیم، گفت: دلیل ناآرامی های اخیر مهسا امینی و حجاب نیست. اعتراض به وضعیت کار و اقتصاد جامعه هم نیست بلکه ناامن کردن کشور است.

ما مسئولان باید صدای اعتراض را بشنویم

حدادی در پاسخ به ایلنا مبنی بر چگونگی تفکیک معترض از اغتشاشگر، اظهار کرد: اگر امنیت مخدوش شود، همه اقشار جامعه آسیب می بیند لذا مسئولان دولت و مجلس همگی وظیفه داریم اعتراضات را بشنویم چراکه مشکلات وجود دارد.

وی افزود: خود من اخیرا در ارتباط با مشکلات مردم در مجلس فریاد زدم و در استان نیز از استاندار البرز مطالبه گری کردم. همچنین به عملکرد وزیر کار اعتراض کردم چراکه باید مطالبه گری کنیم ولی اعتراض با آشوب و اغتشاش متفاوت است.

این مسئول با تاکید بر اینکه مملکت ما بی عیب و ایراد نیست، ادامه داد: در مجلس بابت کم کاری وزرا، آنها را استیضاح می‌کنیم. آنها را مجبور به پاسخگویی می کنیم مانند وزیر کشاورزی که باید نهاده های دامی را به موقع به کشاورزان می داد اما عملکردشان منجر به مشکلاتی برای دامداران شد.

حدادی با تاکید بر اینکه ما نماینده مردم هستیم، ادامه داد: قرار نیست نماینده مجلس حرف مردم را نزند اما لازمه حل مشکلات کشور، وحدت و آرامش در جامعه است.

ایران در کنار چین و روسیه تهدیدی برای نظام تک قطبی است

وی گفت: در سند راهبردی آمریکا، سه کشور چین، روسیه و ایران سه تهدید به حساب می آیند و هدفگذاری بیشتر بر روی این موضوع است که نظم جدید جهانی که در مسیر حذف نظام تک قطبی است، گزفته شود. تلاش می کنند از این امر جلوگیری شود لذا چند قطبی در جهان اتفاق خواهد افتاد و کشور ایران جایگاه خود را خواهد یافت.

وی گفت: دشمن می خواهد بگوید نظام دینی کارآمد نیست؛ ما می گوییم کارآمد است اما باید عیب ایراد آن را رفع کرد لذا باید به صورت منطقی به مشکلات توجه کرد و مطالبه گری را به شیوه و روش درست دنبال کرد.

اجازه دخالت کشورهای خارجی را نمی دهیم

حدادی گفت: موضوعی که مربوط به داخل کشور است در داخل حل و فصل می شود و خارج نشینان نمی توانند برای داخل کشور تصمیم گیری کنند. بیگانگان شاید در گذشته همه کاره بودند اما امروز نمی توانند. امروز که در بخش نظامی قوی هستیم، اقتدار لازم را داریم و اجازه دخالت نخواهیم داد.

پیمان شانگهای به اقتصاد ایران کمک می کند

نماینده مردم البرز تاکید کرد: مشکلات اقتصادی وجود دارد و یکی از مباحثی که در این مورد به کشور کمک می کند، پیمان شانگهای است که با دلار زدایی در تبادلات تجاری، رونق اقتصادی ایران را در آینده به دنبال خواهد داشت.

حدادی گفت: صادرات نفتی و آنچه در مورد ارز وجود دارد رونق خواهد گرفت و سال خوبی در پیش است و باید معایب و نواقص مورد توجه باشد و انتقادات را باید شنید و رفع موانع کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین