|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۳۵۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱


ایرنا: سازمان هواشناسی در دو هشدار جداگانه با اعلام پایداری جو و آلودگی هوا در تهران، کرج، اراک و اصفهان، هم‌زمان از کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما و آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در نیمه غربی کشور خبر داد.

زمان شروع فعالیت سامانه بارشی اواخر وقت سه‌شنبه و زمان پایان آن اواخر وقت پنجشنبه است.

بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و کاهش چهار تا هفت درجه دما از مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

بر این اساس، امروز (سه‌شنبه) در نیمه جنوبی آذربایجان غربی و شمال کردستان و فردا (چهارشنبه) در ایلام، لرستان، همدان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان این وضعیت آب وهوایی را خواهیم داشت.

روز پنجشنبه نیز در گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، شمال همدان و شمال سمنان همین شرایط آب و هوایی انتظار می‌رود.

اثر مخاطره نیز لغزندگی جاده‌ها، کاهش شعاع دید، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی همچنین از پایداری جو و آلودگی هوا تا پیش از ظهر چهارشنبه خبر داد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی امروز سه‌شنبه در تهران، کرج، اراک و اصفهان، و روز چهارشنبه مجدد در تهران، کرج، اراک و اصفهان شدت می‌یاید.

اثر مخاطره نیز افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای همه گروه‌ها است.

سازمان هواشناسی به مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیتهای صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین