|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۳۵۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

سکه طلا رکورد تاریخی حدود ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را طی روزهای اخیر شکست. رقمی بی سابقه که به گفته یک کارشناس بازار طلا و سکه حدود ۱.۵ میلیون تومان حباب دارد.

مجتبی فیروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روند افزایشی قیمت طلا طی روزهای اخیر، گفت: در حالیکه دلار اکنون تقریبا ثابت شده و در محدوده قیت ۳۵ هزار و ۶۰۰ تومان است، اما با افزایش قیمت طلا مواجهیم که ناشی از بالا رفتن قیمت جهانی طلا است، بگونه‌ای که بهای انس طلا طی روزهای اخیر حدود ۵۰ دلار بیشتر شده است.

وی ادامه داد: با این روند افزایشی اکنون قیمت خرید هر گرم طلا از مشتری یک میلیون و ۵۲۸ هزار تومان و قیمت پایه فروش نیز گرمی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه با افزایش قیت طلا، سکه نیز گران شده، یادآور شد: شاهد رسیدن قیمت سکه به نرخ ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بودیم.

فیروزی قیمت کنونی سکه را دارای حباب دانست و با بیان اینکه بر اساس نرخ هر گرم طلا باید اکنون قیمت سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان باشد، خاطرنشان کرد: اکنون سکه حباب حدود ۱.۵ میلیون تومانی دارد.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد دلیل اصلی بالا بودن قیمت سکه، قیمت بالایی است که بانک مرکزی برای عرضه سکه تعیین کرده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه تقاضای زیاد مردم را نیز بر حباب سکه بی تاثیر ندانست و اضافه کرد: مردم برای اینکه ارزش پول خود را حفظ کنند سراغ خرید سکه و یا طلای آب شده می‌روند که اجرت کمتری نسبت به طلای معمولی دارد.

فیروزی معتقد است، با شرایط فعلی بعید است قیمت طلا پایین بیاید و برگشت به قیمت قدیم را داشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین