|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۵۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

بر اساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست در بین هشت کلانشهر کشور امروز(۶ آذرماه) آلوده‌ترین هوا را اهالی کرج دارد و هوای پاک را تبریزی‌ها تنفس کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از هشت کلانشهر کشور، امروز (۶ آذر) آلاینده شاخص هوای کرج ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با عدد ۱۵۴ و به عنوان آلوده‌ترین کلان شهر کشور در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته است.

پس از آن به ترتیب هوای مشهد، اصفهان و اهواز با رسیدن به عدد ۱۳۳، ۱۱۲ و ۱۰۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته‌ است. آلاینده شاخص در مشهد و اصفهان ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و در اهواز ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون بوده است.

در این میان اهالی تهران، اراک و شیراز هوای قابل قبول تنفس کردند و آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در تهران و اراک و آلاینده دی‌اکسید نیتروژن به ترتیب به ۹۶، ۶۲ و ۵۹ رسیده است.

همچنین مردم تبریز هوای پاک را با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و ثبت عدد ۴۹ تنفس کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین