|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۳۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
سوال کنندگان در متن پرسش خود نوشته اند: جناب آقای وزیر خارجه! متأسفانه حواشی مذاکرات هسته ای ایران و اعضای 1+5 مجدد در ژنو تکرار شده و این یعنی خطای دیپلماتیک از سوی نماینده ارشد جمهوری اسلامی ایران
بیست و یک نماینده مجلس پیاده روی محمدجواد ظریف با جان کری و سفر به فرانسه را 'دو خطای دیپلماتیک در حاشیه مذاکرات اخیر' خواندند و با طرح سوال از وزیر امور خارجه خواهان پاسخگویی او شدند.

در متن این سوال که در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آمده است: علت دو خطای دیپلماتیک شما در حاشیه مذاکرات اخیر چیست؟ چرا به نشانه اعتراض به توهین نشریه فرانسوی، سفر خود را به فرانسه لغو نکردید؟

سوال کنندگان در متن پرسش خود نوشته اند: جناب آقای وزیر خارجه! متأسفانه حواشی مذاکرات هسته ای ایران و اعضای 1+5 مجدد در ژنو تکرار شده و این یعنی خطای دیپلماتیک از سوی نماینده ارشد جمهوری اسلامی ایران. پیاده روی نمادین شما با وزیر امور خارجه آمریکا و سفر به کشور فرانسه آن هم در زمان هتاکی چندباره نشریه شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان هیچ یک شایسته شأن وزیر خارجه ایران نبود.

در متن این سوال آمده است: آقای وزیر؛ شما بیش از همه از کارشکنی کشور استکباری آمریکا در روند مذاکرات هسته ای با خبر هستید و حتماً خاطرات زیاده خواهی های شیطان بزرگ را در طول مذاکرات به خصوص مذاکرات مسقط فراموش نکردید، پس نمی توان صمیمیتی میان وزرای خارجه، ایران و آمریکا متصور بود تا منتهی به پیاده روی در خیابان های ژنو شود؛ چرا به این رفتارهای خارج از عرف سفیر جمهوری اسلامی پایان نمی دهید و بدون حاشیه به پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی در انجام مذاکره نمی پردازید؟

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد ، سید محمود نبویان نماینده تهران، حمید آقاجری نماینده بندر ماهشهر، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر،نصرالله پژمان فر نماینده مشهد، محمدرضا آشتیانی نماینده قم، روح الله عباس پور نماینده بوئین زهرا، مفید کیایی نژاد نماینده ساوجبلاغ، رجب رحمانی نماینده تاکستان، سیدمرتضی حسینی نماینده قزوین، فاطمه آلیا نماینده تهران، زهره طبیب زاده نماینده تهران، حلیمه عالی نماینده زابل، روح الله حسینیان نماینده تهران، سیدعلی طاهری نماینده گرگان، موسی غضنفرآبادی نماینده بم، سید محمد علی موسوی نماینده خدابنده، مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران، علی اصغر زارعی نماینده تهران، محمد سلیمانی نماینده تهران از امضا کنندگان این سوال هستند.

یک امضا نیز ناخوانا است.

سوال کنندگان پرسیده اند: چرا حضور وزیر خارجه ایران در فرانسه و دیدار با وزیر خارجه این کشور زمانی صورت می گیرد که توهین نشریه شارلی ابدو به ساحت پیامبر اعظم (ص) احساسات صدها میلیون مسلمان را جریحه دار کرده است؟ لغو سفر وزیر خارجه ایران به کشوری که با سیاست های خود زمینه را جهت توهین به ادیان آسمانی و مخصوصاً دین مبین اسلام را فراهم ساخته بود و احضار سفیر فرانسه به وزارت خارجه حداقل انتظار ملت ایران و مسلمانان دنیا از شما بود. آیا در افکار بین المللی حضور وزیر خارجه ایران در فرانسه صرفاً معطوف به مذاکرات هسته ای می شود؟

در متن این سوال همچنین آمده است: آقای ظریف! شما پیش از آنکه نماینده ایران در مذاکرات هسته ای باشید، وزیر امور خارجه کشور مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران هستید و قطعاً به خوبی می دانید اعتراض عملی به هتاکی نشریه شارلی ابدو در مقابل مذاکرات هسته ای اهمیت والایی دارد. آقای وزیر! این یعنی ایستادگی با عزت بر اعتقادات اسلامی و هیچگاه معنای غرب با چند کشور هتاک را نمی دهد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین