|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۳۵۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی گفت، اسرائیل تنها درآمدهای حاصل از حفاری در داخل اراضی خود را که خارج از دایره مناقشه دریایی با لبنان است، به دست می‌آورد اما لبنان تمامی امتیازات مناطق مورد مناقشه دریایی را می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اللواء چاپ لبنان، دیوید فریدمن، سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی اظهار کرد: ما سال‌هاست برای میانجیگری در قراردادی میان اسرائیل و لبنان در مورد میدان‌های گازی مورد مناقشه دریایی تلاش‌ می‌کنیم.

فریدمن گفت: این میانجیگری به شدت به تقسیم‌بندی‌های پیشنهادی ۵۵ تا ۶۰ درصدی برای لبنان و ۴۰ تا ۴۵ درصدی برای اسرائیل نزدیک بود اما هیچ کسی تصور نمی‌کرد ۱۰۰ درصد به نفع لبنان و صفر درصد برای اسرائیل تمام شود. دوست دارم بدانم ما چگونه به این نقطه رسیدیم.

سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی افزود: شاید من اشتباه کنم اما فکر می‌کنم اسرائیل هیچ چیزی به دست نیاورد، آنچه فهمیدم این است که اسرائیل تنها درآمدهای حاصل از حفاری در داخل اراضی خود را که خارج از دایره مناقشه دریایی با لبنان است، به دست می‌آورد و در مورد مناطق مورد مناقشه نیز این را متوجه شدم که لبنان همه چیز را به دست می‌گیرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین