|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۳۵۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

ایسنا:شهردار تهران درباره جزئیات افزایش طبقات در بافت فرسوده گفت: در خصوص ماده ۱۵ و افزایش طبقات در بافت های فرسوده، بین ۵۰ تا ۱۰۰ متر مجوز ساخت چهار طبقه داده می شود و بالای ۱۰۰ متر یک طبقه تشویقی و بالای ۴۰۰ متر به شرط تامین معبر ۸ متر دو طبقه تشویقی داده خواهد شد.

 علیرضا زاکانی در آیین آغاز ساخت بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن که امروز در مجموعه جنگ افزارسازی منطقه ۱۳ برگزار شد، اظهار کرد: آرزومندم شنبه های امید و افتخار که به همت و اراده شورای شهر دنبال می شود بتواند لبخند بر لبان مردم بنشاند. هر چند هر چه تلاش کنیم نمی توانیم گوشه ای از بزرگی های مردم را جبران کنیم؛ مردمی که با افتخار هر امتحانی را پشت سر می گذارند.

وی با تشکر از وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای همکاری با مدیریت شهری افزود: این تعامل آنقدر خوب است که منجر به پیشبرد گشایش های جدی در سطح شهر می شود. مثلا با تفاهم در پادگان جی امکان باز کردن یکی از گره های کور غرب تهران فراهم می شود. امروز نیز با تفاهم جدی در این نقطه از شهر، از ۱۷ هکتار مجموعه جنگ افزارسازی، ۱۱ هکتار آن به فضاهای عمومی اختصاص پیدا خواهد کرد و چهره دیگری از شهر در این نقطه به نمایش در خواهد آمد.

زاکانی ادامه داد: همچنین ساخت ۲ هزار و ۶۰ واحد مسکونی در ۶ هکتار این مجموعه با تامین همه سرانه های هفتگانه اتفاق بزرگی است که نوسازی و الگوی گشایش برای منطقه خواهد بود.

تفاهم در دوشان تپه در کمیسیون ماده ۵؛ به زودی

شهردار تهران اضافه کرد: در آستانه بررسی موضوع مورد تفاهم در دوشان تپه در کمیسیون ماده ۵ هستیم که آن اتفاق نیز بن بست های مرتبط با منطقه در خیابان های پیروزی و دماوند را خواهد شکست که امیدواریم به سرعت زمینه رسیدگی به آن فراهم شود و بتوانیم این تحول خاص را در شرق تهران ببینیم.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های دوره جدید مدیریت شهری مسئولیت پذیری است، امری که اساس انقلاب و آموزه های دینی ما به عنوان یک بنیان در حوزه خدمت آن را مورد تاکید داشته است، عنوان کرد: لذا وقتی بسته موضوعات خدمتی که در هر شنبه افتتاح می شود و ۸۰ درصد آن اختتام پروژه و ۲۰ درصد آن شروع است رامی بینیم متوجه می شویم که همه ابعاد نیازهای مردم را هدف گذاری کرده است.

زاکانی با تاکید بر اینکه باید تلاش های خود را بیشتر کنیم و به گام هایی که برمی داریم قانع نشویم، بیان کرد: بر هم انباشتگی مشکلات آنقدر زیاد است که اراده بلند و گام‌های بلندی را می طلبد، لذا افتخار می کنیم که در دوره ای که دولت انقلابی، فعال و تلاشگر در عرصه های مختلف کشور است و مجلس و همه دست اندرکاران کشور در مسیر خدمتگزاری گام‌ برمی دارند، ما هم بتوانیم پیشران این تحولات قرار گیریم.

شهردار تهران یادآور شد: کوشش هایی که در سازمان نوسازی ما در ایجاد مسکن و الگوهای جدید آن دنبال می شود یکی از اجراهای این بسته خدمتگزاری و مسئولیت پذیری است. در قرارگاه مسکن برای هر منطقه ما به ازا تعیین شده و بنا شده که گره از ساخت وساز تهران برداریم.

سیاست‌های ابلاغی گذشته، گره بر گره‌های زندگی مردم زده بود

وی گفت: سیاست های ابلاغی گذشته، گره بر گره های زندگی مردم زده بود، لذا در این دوره تلاش شد که با کاهش زمان صدور پروانه خدمت عمومی برای کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند فراهم شود، چرا که هر شش ماه کاهش زمان صدور پروانه، یک دوره خواب پول را به سرمایه گذار بر می گرداند. تلاش شد که این‌ بازه روز به روز کمتر شود و ما شاهد باشیم که در حداقل زمان، صدور پروانه را داشته باشیم.

جزئیات افزایش طبقات در بافت فرسوده

زاکانی با بیان اینکه تلاش ما معطوف به این شد که بتوانیم در ارائه مشوق ها و خدماتی که برای مردم جذابیت برای ساخت ایجاد می کند، نسبت به افزایش طبقات نیز توجه کنیم، افزود: در خصوص ماده ۱۵ و افزایش طبقات در بافت های فرسوده، بین ۵۰ تا ۱۰۰ متر مجوز ساخت چهار طبقه داده می شود و بالای ۱۰۰ متر یک طبقه تشویقی و بالای ۴۰۰ متر به شرط تامین معبر ۸ متر دو طبقه تشویقی داده خواهد شد.

شهردار تهران اظهار کرد: اگر مجموعه ای در یک معبر بن بست به ساخت اقدام کند، آن فضا به محیط ساخت آنها اضافه می شود و ناظر به سرانه های تأمینی در بافت فرسوده نیز یک توجه ویژه ای شد.

وی با بیان اینکه امروز مسیر کار را هموار و دقیق می بینیم، عنوان کرد: مشارکت در ساخت با همکاری با همه اجزای مرتبط نکته دیگری در این موضوع بود. کاهش صدور پروانه در شهر از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ یک سقوط و به معنی فرسوده تر شدن شهر و ایجاد مشکلات برای شهروندان بود، لذا باید این گره ها باز و تشویق ها ارائه و این مسیر هموار شود.

زاکانی یادآور شد: توجه ما معطوف به ساختن یک مجموعه الگو است که همه سرانه ها را داشته باشد و هویت معماری ما را در کنار آسایش و امنیت و یک چشم نوازی خوب و هویت مبتنی بر سبک زندگی درست و معماری ایرانی-اسلامی را نمایان کند. بنابراین شهرک سازی الگو را نیز در دستور کار قرار دادیم که چند مورد از این شهرک ها در حال طراحی است.

باید مسکن از شرایط کالای سرمایه‌ای خارج شود

شهردار تهران خاطرنشان کرد: باید این آرزو که ۶۶ سال طول بکشد که یک نفر صاحب خانه شود یا ۶۵ درصد حقوق یک فرد برای مسکن هزینه شود را منتفی کرده و به جای آن تهیه مسکن را به یک واقعیت دست یافتنی تبدیل و شرایط نرخ مسکن را تعدیل کنیم تا مسکن از شرایط کالای سرمایه ای خارج شود.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، وی در پایان با اشاره به بی توجهی به بافت های فرسوده در کشور در گذشته خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در نقاط جدید در صورت نیاز خوب است اما اولویت اصلی ما بافت های فرسوده ای است که تهدید جان مردم است، ضمن اینکه در بافت فرسوده همه امکانات و اقتضائات ساخت وجود دارد و به ایمنی شهر نیز کمک می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین