|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۳۵۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی به یک مرکز علمی و آموزشی در غرب کابل را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله تروریستی به یک مرکز علمی و آموزشی در غرب کابل را که به کشته و مجروح شدن دهها تن منجر شد، به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: حمله مرگبار به جوانان بیگناه شرکت کننده در یک آزمون علمی، اقدامی ددمنشانه و مغایر با آموزه های دینی و اصول اولیه انسانی است و ارتکاب آن لکه ننگی بر دامن عاملان این جنایت و حامیان تروریست های اهریمنی به شمار می رود.

کنعانی با یادآوری مسؤلیت مقامات سرپرستی موقت افغانستان در تأمین امنیت برای شهروندان این کشور، با خانواده های داغدیده ابراز همدردی و برای درگذشتگان رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

پیش از این سفارت ایران در کابل در صفحه توییتر خود نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران وقوع حادثه ددمنشانه و تروریستی در غرب کابل که منجر به شهادت و جراحت شماری از مردم بی گناه به ویژه دختران و پسران دانش‌آموز افغانستانی گردید را شدیدا محکوم نموده و مراتب تسلیت خود را به بازماندگان این حادثه جانسوز اعلام می نماید.

بر اساس این گزارش در پی وقوع انفجار انتحاری که یک مرکز آموزشی را در غرب کابل، پایتخت افغانستان هدف قرار داد، دست کم ۲۰ تن کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.

 منابع امنیتی اعلام کردند که این انفجار در مرکز آموزشی کاج در غرب کابل رخ داد.

رسانه‌ها اعلام کردند که این انفجار توسط یک عامل انتحاری صورت گرفت.

خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان به نقل از یک مسئول دولتی اعلام کرد که ده‌ها دانش آموز در پی انفجار انتحاری که آنها را در هنگام برگزاری امتحانات در یکی از مدارس غرب پایتخت هدف قرار داد، زخمی شدند.

یک منبع دولتی تاکید کرد که در پی این انفجار، ۲۰ تن کشته و بیش از ۳۵ تن زخمی شدند.

از سوی دیگر، خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل وقوع این انفجار را تایید کرد و گفت که پلیس اطلاعات بیشتری را ارائه خواهد کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین