|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۳۵۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳


ایرنا: کارشناس هواشناسی گفت: امروز برای برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده را پیش‌بینی می‌شود.

«امین نقشینه» درباره وضعیت جوی کشور افزود: امروز برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و همچنین برخی مناطق به‌ویژه در ارتفاعات شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

وی گفت: در برخی مناطق کشور مانند استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و رضوی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات غربی رگبارهای پراکنده پیش‌بینی شده است، همچنین فردا در برخی مناطق از گیلان، مازندران، شرق اردبیل بارش رخ می‌دهد.

نقشینه تاکید کرد: از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری وضعیت جوی آرام و پایدار است، اما در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و در نهایت بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی تصریح‌کرد: امروز و فردا کاهش دما در شمال شرق، شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر پیش‌بینی شده است. از سه‌شنبه تا پنجشنبه به‌تدریج در این مناطق افزایش دما رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: امروز و فردا وزش باد در شرق، شمال شرق، شمال غرب و بخش‌هایی از جنوب شرقی کشور تداوم دارد و در نوار شرقی به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که خیزش گرد و غبار را در پی خواهد داشت.

نقشینه گفت: از امروز تا پنجشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

وی ادامه‌داد: آسمان تهران امروز و فردا آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهد داشت. استان تهران غبارآلود پیش‌بینی شده و در روزهای پیش‌رو کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار می‌گیرد. با این حال شاخص آلودگی هوا امروز در پایتخت به ۹۷ می‌رسد.

این کارشناس افزود: انتظار داریم بعدازظهر امروز و فردا افزایش ابر در تهران داشته باشیم. بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ درجه سانتی‌گراد و فردا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است و کمینه دما در مهرآباد امروز صبح به ۲۳ درجه رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین